Alla inlägg under augusti 2012

Av nannasblogg - 31 augusti 2012 13:57

....å de bara öööööser ner här, ska inte klaga för så ofta händer de inte att de bara konstant öser ner. Nåja, vi tog oss till affären en sväng...bäbis har ju blivit så stor nu så hon sitter i sitsen som finns i kundvagnen å ser så stolt ut! Sorry om jag bara tjatar om bäbis här :) men jag har inte så mycke annat å skriva om eftersom jag är med henne dygnet runt så ni får helt enkelt stå ut :) 


Ja, vad hittar man på en sån här dag....ska nog redigera lite på min fotobok (www.photobox.se) har börjat på ännu en ny som innehåller bilder från 7 månader - 1 år....då har jag nog täckt upp hela året sen får jag lugna ner mig lite annars sitter jag snart här med femton böcker innan hon fyllt 3 år.  Sen har jag kikat på ett sånt där namnsmycke, ni vet en sån där silverstav med bäbisens namn...finns ju en hel del företag som säljer såna till olika priser...fick tips på den här sidan: www.lenak.nu, fina å till bra pris! Så därifrån blir de nog å klicka hem ett halsband, de är ju de här med å "klicka" de går ju så himla enkelt, synd att man även måste betala :) Ha en trevlig helg!! 



Av nannasblogg - 30 augusti 2012 20:01

....att Astrid Lindgren sitter utanför sjukhuset å läser ur Bröderna Lejonhjärta...missat de nog för att man kan nog lungt säga jag var inte helt hundra då när vi bodde där en hel månad...eftersom vi har så mycke kontakt med sjukhuset så var vi såklart tvungna å ta ett foto tillsammans med lillgumman...hon försökte hälsa på Astrid men fick tyvärr inget svar.


Allt gick bra med besöket! Hon har så mycke energi å blir bara busigare för varje dag som går å ökar så fint i vikt, nu nästan på grammen 12 kg! ...Som ni ser så är de nu himla roligt å hasa sig in i lådan å plocka leksaker eller dricka själv ur flaskan å samtidigt passa på å busa lite. Nästa besök har vi först i november när hon fyllt 1 år å då blir de en större koll.

Av nannasblogg - 28 augusti 2012 15:32

....testar rosa pälsvästen som jag hittade på loppis för 20 kr.

Av nannasblogg - 27 augusti 2012 21:22

....å ny vecka, började väldigt kylig...nog den kallaste dagen hittills, inte många grader över 10 strecket å dessutom så mörkt redan tidig kväll. Hösten är definitivt här, kanske inte så konstigt eftersom vi är inne på dom sista dagarna i augusti. Vardagskvällarna har börjat bra med både Robinson å Dallas, fastnat för båda serierna. Sista veckan innan öppna förskolan å sången kör igång igen, hade tänkt bege mig till stan imorn å kika i Fina Du affären men nu ser de ut som att jag ingen bil har, behöver den för att komma hem smidigare. På torsdag ska vi till sjukhuset, ett bra tag sen sist men än slipper vi inte besöken dit, förhoppningsvis en dag. Nä, dags å sova!

Av nannasblogg - 26 augusti 2012 20:56

....Solsidans mammagrupp är INTE som min mammagrupp, måste säga att den serien är nog den bästa humor serien som jag sett på länge, de är så mycke min humor, väntar med spänning på nästa säsong...

Av nannasblogg - 25 augusti 2012 18:27

....mätt på räkor, kräftor å västerbottenost paj å så rosevin såklart...
Matar karparna å försöker få Ella intresserad men blomman är mer intressant...

Av nannasblogg - 25 augusti 2012 10:28

....bäbis riktar fjärren mot TV:n, syftar de på att vi glor alldeles för mycke på TV här?!....

Av nannasblogg - 24 augusti 2012 15:17

....har inte känt för å skriva nått, veckans hemska händelse här tog som musten ur en. Ni har säkert läst/hört om vansinnesdådet å många av er undrar säkert om de var i närheten av oss? Å om vi kände de drabbade? Nja, inte direkt grann husen men absolut där jag brukar promenera med vagnen å ja, vi känner dom drabbade väl å de är en sån mardrömshistoria. Går inte ens någonsin föreställa vad alla inblandade går igenom, så ofattbart...


...hösten börjar verkligen smyga på nu med kyliga kvällar å mornar,  tänk att augusti snart är slut...känns som att sommaren aldrig riktigt började. Till hösten har vi inga stora planer, här hemma fortsätter bygget som vanligt å vi kommer å aktivera oss genom att gå på öppna förskolan å babyrytmik/sång å umgås med mammagruppen, några som går tillbaka till jobb men vi är några som fortsätter vara hemma. Vi har bokat en resa upp till norr den 28 september, bara en minisemester för mig å Ella.  


 

Ovido - Quiz & Flashcards