Alla inlägg under maj 2014

Av nannasblogg - 30 maj 2014 18:11

....ute i Bromma Blocks å träffat busiga David å Malla. Lek, mat å glass! Inte direkt nå shopping men köpte iallafall mätstickan Kiddy så de förhoppningsvis blir lättare å shoppa skor. En perfekt utflykt när regnet har öst ner å samtidigt fick jag "köra-bil" träning.

Av nannasblogg - 27 maj 2014 19:14

....koll av bl a längd å vikt, vilken lång kille tyckte läkaren, 77,8 cm å 11 350 g tung. Exakt lika lång som storasyster i samma ålder! Sen såklart kroppslig koll å bl a om han kan slå två klossar ihop, lyssna till sitt namn, titta efter lampan när man frågar, leka tittut, ställa sig upp å gå efter möbler.....allt var i sin ordning! Har som glömt vad som checkas av vid dom olika månadskollen så de blir lite "jaha, var de dom sakerna nu"....inte för att de är nå noga, han är ju bäst oavsett vad BVC säger   men visst blir de nu med Emil att jag följer inte månadsutvecklingen på samma sätt som med Ella, händer ju så himla mycke första året fram tills dom går. Men, men de är väl så de brukar vara med andra barnet. 

Av nannasblogg - 27 maj 2014 12:10

....shit, kom till insikt att jag HAR verkligen fyllt 40 å ja, jag ÄR gammal...

Av nannasblogg - 25 maj 2014 09:01

....glöm inte mamma å grattis till mig själv, tänk tvåbarnsmor denna morsdag, hur gick de till egentligen :) å grattis till alla andra mammor. Vi firar med loppis å lek på Siggesta i värmen.

Av nannasblogg - 24 maj 2014 14:51

....hemmadag i sommarvärmen...softar på altanen med bad å sol. Emil sover gott i vagnen. Sofföverdragen har fått sig en omgång i tvättmaskinen, de behövdes....nej, jag vet inte så praktiskt med vit soffa å barn, blir nått annat sen nångång i framtiden....enkelt i å för sig å tvätta nu när allt blir torrt på några timmar i solen.

Ovido - Quiz & Flashcards