Direktlänk till inlägg 6 december 2014

Julmarknad....

Av nannasblogg - 6 december 2014 16:09

....i Siggesta...blev bara ett kort besök, tråkigt väder å inget intressant å titta på å dessutom vattenpölar å plaska i, inte direkt någon "snart-andra-advent-känsla"....men fick med mig några lokala delikatesser, olika röror.

....alltså jag säger bara Eeeeeeeeemil...jo, de är så de låter mest hela dagarna här hemma. Nästan så att jag behöver traska efter han hela tiden för att hålla koll..."ajja baija" är oxå några vanliga ord här numera. Lillemannen själv är väldigt road av de, ropar å skrattar högt "baijabaija"...skönt att de bara är en sån där faaaaas som proffsen säger.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards