Direktlänk till inlägg 26 augusti 2013

En vecka...

Av nannasblogg - 26 augusti 2013 20:56

....sen "barnflickan" mommo lämnade huset å efter sig lämnade hon en välfylld frys med en massa gott fika å bröd som hon bakat å dessa har jag såklart mumsat på, inte bra...fast vågen visar - 10 kg sen Emil kom å de går sakta neråt fast jag inte ansträngt mig nått, kanske amningen hjälper lite? .....sen har hon fixat jordgubbar å blåbär...dessutom skinande rena fönster, köket putsat utvändigt å invändigt å sen har hon regelbundet skurat golven å fixat med tvätten å inte minst tagit hand om Ella. Ja, så ni ser, man skulle ha en sån barnflicka på heltid, de känns som att de var en månad sen hon åkte, inte en vecka, vad betyder de? Att jag har haft fullt upp kanske :) ja, de är klart man är ju inte direkt sysslolös men de fungerar faktiskt över förväntan, visst uppstår de emellanåt stunder med "kaos" men de känns som att jag börjar bli varm i kläderna å lär mig hitta olika praktiska lösningar för att undvika "kaoset"
Emil är då så sällskapssjuk så han ligger inte ensam vaken länge förrän han gråter förtvivlat så tårarna sprutar, gulleplutten....å visst blir de så att "Nicke Nyfiken" å Ipaden får rycka in som barnvakt speciellt på kvällarna då jag blir sittandes med Emil vid bröstet men å andra sidan så är Ella utomhus nästan hela sin vakna tid från ca 7-8 till minst 18 varje dag så nå värst dåligt samvete behöver jag nog inte ha. De känns som att Ella vuxit så mycke sen hon började dagis....ser så roligt ut när hon är så "mallig" på morgonen å sätter på sig skorna å vinkar å säger hej då å ger slängpussar å låtsas gå iväg.

Vad händer annars då? jo, vardagarna ser rätt lika ut, från ca 5:30-6:00 är båda vakna fram tills Ella går på dagis kl 9 sen somnar Emil :) å sover som bäst ett par timmar. De har nu blivit så att jag åkt å handlat å fixat saker tills de vart dags för hämtning vid 13:30, eller bara hängt hemma...nu senast idag träffades vi tre som fått ett syskon från mammagruppen, Emil har i dagsläget två tjejer å välja på :) Eftermiddagarna har vi mest skrotat runt på tomten i de fina vädret å Ella har haft en kompis här nästan varje eftermiddag i veckan. Nä, nu är de dags å sova nattinatt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards