Direktlänk till inlägg 26 december 2009

Hemma igen...

Av nannasblogg - 26 december 2009 18:24

...efter några dagars julfirande i ett rikigt vinterlandskap uppe i norr..packat upp o intagit soffan efter en saftig köttbit till middag,.de smakade gott efter all julmat..jag kan bli så anti jul direkt efter julafton, okej kan sträcka mig till juldagen, men sen blir jag så less på allt som har med julen o göra..glögg, pepparkakor, julmat etc. kan jag inte få ner nått av de o när de gäller julpynt så tar jag gärna ner allt redan imorn   

  

Som mest visade temperaturen -22 grader i Luleå, härligt med frisk luft   ...men inomhus var de destå varmare (lite skillnad mot vår inomhustemperatur) gissa om jag njöt! Vi har fått helpension o blivit så bortskämda med god mat varje dag så hur ska vi klara oss nu...

  

  

  

Visst ser den här tomten läskig ut? Precis som tagen ur en skräckfilm..ser ni ögonen..huua..den står hemma hos syrran i Luleå så ni behöver inte va rädda för att stöta på den...

  

Lite komiskt...som ni ser på bilden så hade jag o Anne lyckats köpa exakt samma top till julafton, hur kan de va möjligt?! Finns på rea hos BikBok nu för 99kr...

    

På Julafton blev vi ett ganska stort gäng, runt elva pers, eller tolv om vi räknar lillskruttan, fast hon sov mest o när de gäller matväg så brydde hon sig inte om julmat utan nöjde sig med samma mat som hon fått sen en månad tillbaka...på gottebordet till efterrätt fanns de så mycke gott o de mesta var hemlagat.. ambitiöst av syrran att baka o fixa med en nyfödd hemma.

  

Lillskruttan (får kalla henne så eftersom hon inte har något namn än) i hennes favoritställning d v s sovande..

  

...o så har jag utsett Årets Mama 2010   ..

    

..sist men inte minst så kom ju tomten tillslut. Victor hjälpte till att dela ut paket för tomten var lite småkrasslig..även dom vuxna blev glada av att få paket som ni kan se av bilden ovan där Claes sitter med famnen full. Jag fick något helt oväntat nämligen en symaskin! Jösses vad jag samlar vuxenpoäng  ... nu ska de sys gardiner här o om jag blir riktigt inspirerad så kanske jag börjar sy mina egna kläääder...hej o hå!



 
 
Ingen bild

Anne

26 december 2009 21:06

Tack till Er också för besöket och julklapparna :) Känns tomt när ni åkte hem.

 
Ingen bild

Jenny J

27 december 2009 16:16

Ser fram emot att se dina egendesignade kläder : )

 
Ingen bild

carina

28 december 2009 14:53

symaskin är verkligen vuxen poäng! :-)
välkommen tillbaka du också!

 
Camilla

Camilla

28 december 2009 19:57

Symaskin - vilken perfekt julklapp! Jag har börjat fundera på att köpa symaskin, jag som alltid hatat att sy. Men såhär på "gamla dar" och med en Flisan så skulle det ju vara rätt bra att ha en symaskin så att man iallafall kan sy det enklaste...Man skulle kanske kolla runt på mellandagsrean.

http://kinnarinen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

carina

28 december 2009 20:08

för dig camilla och ditt ev inköp av symaskin :-)
http://www.symaskinswebbshoppen.se/?gclid=CN3FyvTp-Z4CFRYM3godrENasw

 
Ingen bild

Nanna

28 december 2009 21:04

Carina, långtidsparkeringen som du tipsade om fungerade jätte bra! Vilken service :) tack för tipset, den använder vi gärna igen...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards