Alla inlägg under maj 2009

Av nannasblogg - 20 maj 2009 20:57

Äntligen nytt avsnitt av Greys, är sååå trött men jag ska försöka hålla ögonen öppna..ni som har sett Greys vet att de pågår bröllopsplaner för Meredith. I förra avsnittet prövade hon bröllopsklänningar, vilket påminner mig om Carina som kom på en kul sak! Till hösten ska vi ta med Malin ut på jakt efter den perfekta bröllopsklänningen och de är inte bara hon som ska få prova klänningar, utan även jag och Carina :)

Skönt med en ledig dag såhär mitt i veckan, dom flesta har ledigt även på fredag men jag ställde upp och jobbar eftersom vi måste ha öppet då..tog en långpromenad in till stan efter jobbet idag, kikade lite i affärer för att se vad man ska ha på sig i sommar, fattar inte varför jag har så himla svårt för att hitta kläder numera, tycker allt ser bara konstigt ut och har ingen fantasi för att kombinera olika plagg. Nu efter min senaste rensning så är jag verkligen i behov av nya kläder...äh, vilka lyxproblem man har egentligen, ska sluta tjata..ha en riktigt trevlig långhelg! Förresten är de någon som har ett bra recept på Sangria? Såg när de var några som beställde de på Tapas restaurangen som vi va på igår med jobbet..



Av nannasblogg - 19 maj 2009 21:57

Jag väntade till pausen och sen gick jag...vad handlade den om egentligen? Fråga inte mig...hittade en tolkning på Internet:

 Vad pjäsen handlar om, om den handlar om något, har tolkats på många olika sätt. Beckett visar oss i alla fall livet och det ännu icke bestämda och avgjorda. I det obestämda ligger det hoppfulla och det som gör att människan förblir människa.

Om jag hade läst de här innan jag bestämde mig för att gå och se den då hade jag nog valt att stanna hemma :) Nåja, en liiiiiiten glimt av Persbrandt fick jag ändå se, men jag väljer nog något lite mer lättsammare med han, som typ Beck...

Av nannasblogg - 18 maj 2009 21:37

Fick medgivande från Sthlmshem idag att jag får hyra ut för 1 år framåt, därmed ännu ett positivt besked, allt går lite för smidigt just nu, måste komma lite motstånd snart...nu ska bara kontrakt upprättas och lägenheten städas ur, bara o bara..suck...har vart ute i stugan hela helgen och försökt undvika den här röran, men blev påmind så fort jag steg in genom dörren idag...

Imorn ska jag gå på Stadsteatern och se "I väntan på Godå" med Persbrandt, är inte så värst teater intresserad men eftesom Persbrandt är med så vill jag inte missa de :) Vi är ett gäng från jobbet som går, före teatern ska vi äta på nått ställe som heter Barcelona, dom har visst god Tapas bl a...



Av nannasblogg - 17 maj 2009 14:10

Ja säger då bara de rätt låt vann! Såg ni hans leende under hela framträdandet? Jösses, vilken charmör!!! Englands bidrag var oxå bra, en fin lugn låt...somnade såklart innan röstningen var färdig, men jag missade inget spännande, Norge var ju överlägsen...Är de någon idé att Sverige är med överhuvudtaget?

Jag har klippt gräsmattan idag för första gången i år, fick faktiskt ihop ett par tusen steg av bara de, inte dåligt men tänkte ändå ta en llång promenad nu för de är så fint väder, synd o sitta inomhus..

Av nannasblogg - 16 maj 2009 19:50

Idag har vi premiär åkt med C:s nya bil, körde ut till Saltsjö-Boo och spanade på alla fina hus för att få lite nya ideér..gissa om de fanns fina villor, speciellt i ett område som heter Eriksvik...

Jag har fått höra ett antal gånger av C att de här är en Saab Vector Griffin med all extra utrustning som man kan få inkl. avtagbar dragkrok...är ju måttligt intresserad av bilar så de går in genom ena örat och ut på andra sidan, men jag sitter snällt bredvid och ser road ut :) fin är den iallafall!

 Till middag ikväll blev de grillade kycklingspett med bl a haloumi och tomater, sen lyx champange till, förresten måste bara tipsa er om en super god blåbärs sorbet från SIA glass...Nu blir de TV-soffan, Robinson och Schlager, får se om jag orkar se hela röstningen, vaknade så himla tidigt i morse, någon knackade på dörren vid åtta, precis när jag höll på att somna om..typiskt..vågade inte gå upp o se vem de va...


Av nannasblogg - 15 maj 2009 21:11

Vi har fått bygglov idag!! Tömde brevlådan på vägen hem från att ha storhandlat på Coop, gissa om de var nervöst när vi öppnade brevet från Värmdö Kommun...allt var stämplat och klart, blev till och med billigare än vi hade räknat med, nästan så att vi inte vågar riktigt ropa hurra än..tog fram fina rödvinet idag till grillat för att fira :)

Igår träffade jag tjejerna på Soft Kök & Bar, god mat och några glas vin blev de, åt en wok med räkor och kyckling + att jag åt av Malins mat, hon hade beställt gravad lax och dillstuvad potatis..maten va helt okej...bloggoholic tog såklart fram mobilen så att ni kan se hur trevligt vi hade de....hmmm..undras varför den här tjejen är så glad, kanske för att de händer något speciellt i februari 2010 :)

Vi försökte få till den fina sidan av oss...utan att de ska se så konstlat ut, men vete fasen om vi lyckades..

Förresten jag ska se en konsert för första gången i Stockholm, Bruce Springsteen den 5 juni...Carina hade en biljett över som jag fick köpa, de ska bli kul!! Inte för att han är min största idol direkt, men bara upplevelse att få gå på live konsert...sen såklart trevligt med förfest :)


Av nannasblogg - 13 maj 2009 20:28

Aj, aj min högra fot värker till ibland, de är som främre delen av trampdynan, kanske överansträngd :) googlade om de (hur klarade man sig utan Internet förut) och hittade någon med liknanden symptom, stod att de kunde vara en klämd nerv..ska lägga foten högt och se på Greys snart, kanske smörjer in foten med en rysk dunder salva som mamsen lämnat här..

I och med mina promenader så har jag verkligen återupptäckt hur fint de är här i Sthlm just under maj månad, allt blir så grönt och blommar så fint, tog några bilder igen på blommande träd, ser väl ut som tjuren Ferdinand när jag står med telefonen och näsan i varje blombuske...hör och häpna, jag vet vad de ena trädet är, den rosa är Syrén för den doften kände jag igen direkt, vi hade ett stoooort sånt träd på tomten där jag växte upp...



Min hälsokurva pekar verkligen uppåt för tillfället, inte bara all motion och Läkerol Salvi tugg utan jag är även helt galen i kokt broccoli, äter de varje kväll, så gott och mättande, nyttigt är de ju också så de gör ju inget om man överkonsumerar..men imorn ska jag träffa brudarna och då brukar de alltid bli en massa onyttigheter..



Av nannasblogg - 12 maj 2009 20:04

090510-lakerol-chewing-gum

Ni måste testa Läkerol Salvi tuggummi! Så himla gott! Såhär i sista stund innan beach 2009 istället för att äta godis (ja, ja vet, ja erkänner, hittade bilden på nätet :)

Har inte fått mycket gjort i lägenheten i veckan, har bara ingen ork att ta tag i städningen när jag kommer hem så sent från jobbet, tog iallafall ledigt den 25 maj för att bara ägna mig åt att flyttstäda..hoppas nu Sthlm:s hem godkänner min hyresgäst och uthyrningen, skickade in papper idag...

Vi har inte hört nått från bygglovet än, C ska ringa handläggaren imorn och stämma av hur långt de har kommit, har bokat in ytterligare en mäklare som kommer och gör en värdering imorn..alltid bra att ta in en värdering från två olika håll...


Ovido - Quiz & Flashcards