Direktlänk till inlägg 29 maj 2009

Sena kvällar

Av nannasblogg - 29 maj 2009 21:20

Här har de varit fullt upp dom senaste dagarna...Tog mig runt Vårruset i onsdags, 27 min på 5 km, är inte nöjd, fick ju inte upp farten förrän efter

1 km pga alla som promenerade eller lunkade i spåret, alltså hur smart är de att starta i gruppen "jogga fort" och sen börja gå från starten, nej inga fler Vårrus för min del...tacka vet jag Midnattsloppet :) Nåja, vi fick en stor picknick påse och en medalj efteråt så de var väl värt de ändå..

Igår hade vi utbildnings/inspirationsdag på Clarion Sign (ni vet hotellet med de svarta toapappret) med jobbet. De blev en hel dag + kväll med föreläsningar, min favorit var absolut Lou Rossling som även brukar föreläsa för pedgoger inom skolan, blev alldeles rörd och tårögd av hennes sätt att berätta o de var många fler som blev de. Sen Jan Gunnarsson som berättade många tänkvärda historier om möten han haft med människor som gett han mervärde.

www.talarforum.se/talare/presentation/lou.rossling

www.vardskapet.se/jan+gunnarsson

Efter föreläsningarna var vi ett gäng som gick till Bistro Bohem och tog en drink innan middagen och sen tillbaka till hotellet igen då middagen började. Vi fick en Carpaccio till förrätt och Torsk tandoori med ärtpuré och rostad blomkål till huvudrätt och efterrätt päronpaj med vaniljgrädde, ingen direkt höjdar smakupplevelse men allt gick ner som vanligt. Underhållning bjöds de oxå på under middagen, självaste Gabriel Forss körde allsång, ni som inte vet vem han är kan kika på den här länken www.gabrielforss.com/galleri. Ni känner säkert igen han, han har förresten allsång här ute på Värmdö (Siggesta Gård) på sommaren, duktig var han, vi fick sjunga, kanske inte helt oväntat, mest schlagerlåtar, men de gillar ju jag :) åkte hem efter kaffet, orkade inte stanna till dans (hmm..nu är de nog de där citatet ang. tantvarning från föregående inlägg som stämde in igår för jag började gäspa vid halv tio)..fast jag inte stannade för dans så blev de ändå sent innan jag var hemma..

Idag har jag lämnat över kontraktet och nycklarna så nu har jag ingen lägenhet att åka till längre, kändes lite konstigt när jag lämnade lägenheten och att en främmande person stannade kvar i den, men de känns bra nu när den är uthyrd! Är ensam hemma ikväll, C jobbar natt så jag har passat på att tvätta o städa lite, vill inte vara inomhus i helgen, super varmt ska de ju bli!

 
 
Camilla

Camilla

30 maj 2009 19:47

"Orkade inte stanna till dansen" - haha det var ju riktigt roligt sagt. Typ som tanterna i byarna runt Pajala/Övertorneå/Happis skulle kunna säga när det är logdans eller nått :-)).

http://kinnarinen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nanna

30 maj 2009 20:06

Ja, kära nån, vart har party Nanna tagit vägen...måste skärpa mig :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards