Direktlänk till inlägg 26 mars 2012

Gröt är gott...

Av nannasblogg - 26 mars 2012 08:40

 

....med mycke god purč så blir de extra gott!! Vi har tränat med smakportioner ett tag nu å de går bara bättre å bättre, måste bara ha lite tålamod...till lunch blir de palsternacka/potatis på burk...ja, ni läste rätt, på burk...tyvärr så har jag inte kommit så långt i min "hemmafruroll" att jag ställer mig å gör hemmagjord mat :) men en vacker dag så kanske...


Ja, då går vi in i sista veckan av mars, vädret kan vi ju inte klaga på just nu...istället för att bara sitta å sola mig när lillgumman sover i vagnen så tog jag faktiskt å hämtade en kratta å började räfsa tomten t o m C blev så förvånad att han trodde inte sina ögon. Annars så har de vart en lugn helg med lite förkylning...fortfarande lite hosta men annars ok....aptiten har vart si å så med, alltid så när febern stiger för henne...men vad tror ni händer sen när hon blir frisk, jo då äter hon upp sig igen å då kan ni tänka er vad jag har gjort i natt, gääääsp! Men snart får jag sovmorgon för den 19 april flyger vi upp till mommo som mer än gärna stiger upp tidigt :)


I söndags hade vi tänkt ta en premiärtur till stan å träffa Maria, Sandra å lilla Sigrid men vi gör ett nytt försök nu till helgen istället så får vi hoppas att vi är friska. Skatteskrapan ska visst ha bra fik där man kan ta med sig barnvagn, annars är de ju inte sådär jätte många som tillåter de i stan.


Har även roat mig med att fixa ihop ännu en fotobok, den här gången med alla foton från dopet...gjorde en via Önskefoto å de var betydligt smidigare än via Photobox som jag har använt tidigare. I veckan har vi inga direkta måsten, kanske bebissång imorn å sen brukar vi träffas i mammagruppen på torsdagar. Ha en fortsatt trevlig arbetsdag ni som måste jobba, själv fortsätter jag med min "lördag-hela-veckan" dag :)

 
 
Tomas

Tomas

26 mars 2012 19:59

Hej!
För dig som bloggar...
Testa en helt gratis fotobok inkl. frakt.
Kolla in denna sidan:
http://fotoklok.se/gratis-fotobok.php

http://fotoklok.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards