Alla inlägg under mars 2012

Av nannasblogg - 4 mars 2012 21:23

....så inte var de tacosen utan en släng av magsjuka för efter mitt förra inlägg började Ella kräkas :( ja, de har vart en lång dag....men jag har fått i henne mat, små mängder och sen sempers vätskeersättning (läste att de bör finns i alla småbarns familjers medicinskåp)....stämde av med vårdupplysningen men dom tyckte inte de var någon fara eftersom hon får i sig vätska. Nu har hon iallafall somnat gott för natten så får vi se hur morgondagen blir. För min egen del så gick som sagt illamåendet över ganska fort, tyckte bara de var konstigt att man inte har ont i magen, har man inte alltid de vid magsjuka? Är så sällan sjuk...peppar, peppar...så man glömmer ju bort. Till veckan håller vi oss hemma så att vi blir ordentligt friska å inte riskerar smitta någon.

Av nannasblogg - 4 mars 2012 06:07

.....vet inte om jag har ätit nått olämpligt men fy stjutton vad de bubblade runt i magen igår kväll..käktes t o m två gånger vilket jag inte ens minns när jag gjorde de senast...huuua. Kan nog inte vara magsjuka eftersom jag inte har ont alls å de får vi verkligen hoppas att de inte är för de är inte bra för Ella...nåja, tror de är tacosen från i fredags som spökar, nu kan jag inte ens tänka på tacos, urk! Nåja, att jag inte mår bra hindrar inte Ella från att vakna halv fem, nu fick jag henne å sova igen å ska själv försöka ta igen lite sömn å krafter så jag säger gonatt!

Av nannasblogg - 2 mars 2012 21:21

...den har vart på gång sen oktober men nu ser de ut som den är färdig om ett par veckor, kommer bli betydligt lättare å blogga, hoppas slippa allt jobb med att föra över bilder först till datorn etc. tar ju en sån tid!

Av nannasblogg - 2 mars 2012 06:28

.....de var ett bra tag sen jag hade en uppdatering om bygget, kanske för att de går väldigt låååångsamt för tillfället men C kämpar på så gott som varje dag med något....nu senast har det höga innertaket över vardagsrum å hall gjorts färdigt för isolering så idag kommer dom å isolerar d v s sprutar med lösull (eller vad de nu heter) hela den delen. Sen är de färdigt för nästa steg nämligen gipsplattor å därefter går de att riva bort de gamla taket, men de är ett för dammigt jobb för att vi ska kunna vara här hemma när de genomförs så de lär dröja ett tag, kräver lite planering.....men de finns ju annat å pyssla med under tiden man väntar på att taket ska rivas som t ex bygga färdigt bastun så de är nu nästa steg! Så inom en snar framtid får man ta sig en kall bastuöl :) 


I övrigt är de nya badrummet inte i funktion ännu, allt är kaklat å klart....nästa steg är att fixa till spotlightsen i taken så vi väntar på att vår elektriker ska fixa lampor åt oss, sen när de är gjort då kan vi beställa badrumsmöblerna från Ikea å de kommer å bli deras Godmorgon serie i brunt, passar nog bra till färgerna i badrummet....finns ju en uppsjö av fina badrumsmäbler men allt är ju så hutlöst dyrt så de får bli Ikea.



.....ja, som sagt "evighetsbygget" fortsätter, en vacker dag blir de färdigt :)

Ovido - Quiz & Flashcards