Direktlänk till inlägg 29 mars 2012

Bygget....

Av nannasblogg - 29 mars 2012 07:11

De finns några här som tjatat om bilder på bygget :) trots att jag sagt att de inte hänt så mycke sen jag senast la ut bilder...men, men jag har ju inte nå annat å göra om dagarna så visst kan jag bjuda på några bilder, vet att de finns några nya läsare här som inte sett allt så här kommer några rykande färska bilder....


 

Utsidan - klart allt, utom altanen som kommer att gå runt nästan hela huset + belysning såklart....

   

Hallen - såhär ser hallen ut..inget mer än isolering på väggarna, de som är gjort nu senast är just taket som ni ser å att hela taket är isolerat med lösull...klart för att gipsas i nästa steg, de blir höööögt i tak...de här är egentligen inte vår hall som vi använder just nu, utan en "fuskhall" innan man kommer in till den riktiga hallen i gamla delen...

   

Badrummet - ja, de här har ni ju sett tidigare, nu dock helt färdigt allt med kaklingen, nästa steg spotlights i taket + möbler....här ser ni ingången till bastun..

  ---å såhär ser bastun ut invändigt, idag kommer all virke å inredning till bastun så de kommer å bli himla mysigt när de är klart!  

    ...å sen ytterligare några bilder från badrummet...man måste som ta flera för att få med hela, de är ju ganska stort...

  ...dörren in till badrummet å såhär ser de ut utanför på väggarna d v s helt öppet utan gips än sålänge...

     

...hela övervåningen är ett enda byggkaos...just nu är de golvet som ska läggas, nästan färdigt! Lite bökigt med alla rör etc. eftersom de blir ett badrum även på här...

 

...sen taket över vardagsrummet som oxå är klart för att gipsas, dock har vi fortfarande kvar de "gamla" taket, även här blir de väldigt höööögt....


Så nu har ni sett lite av vad som pågått här sen några månader tillbaka, i övrigt så är de (som jag tidigare visat) vårt sovrum, min garderob och ett arbetsrum/gästrum som vi kan säga är helt färdigt...så vi bor mitt i allt gammalt å lite nytt å de fungerar hyfsat bra...just nu pågår inga dammiga moment så de kanske är därför som jag inte klagar så mycke. Ni kanske undrar när blir de färdigt? Ja om sisådär två år skulle jag tippa   


  

 
 
Ingen bild

Vendela

30 mars 2012 10:24

Hejsan Nanna,
kul att få se hur det renoveras! Och det är helt okej att det går långsamt framåt. Vill du visa upp det på Byggla.se? Det är bara att maila mig på vendela@byggla.se så berättar jag mer. Är du bygglapepp får du en present! :)
Mvh
Vendela på Byggla

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards