Alla inlägg under april 2014

Av nannasblogg - 12 april 2014 08:50

....en sväng igen trots ganska stela ben från gårdagen, måste passa på alla dagar då jag kommer ut själv. Hittat en lagom start runda med en jobbig backe i slutet. Dessutom på dag 6 av magutmaningen, uppe i bl a 35 situps, klarar inte utföra alla perfekt, alldeles för svag för de men crunches, benlyft å plankan går bättre.

Av nannasblogg - 11 april 2014 16:09

....sådär på alla fyra, de går sakta fram men han har nu fattat tekniken. Å som Ella säger "Nu Emil kan kruuuuupa"....

Av nannasblogg - 11 april 2014 08:35

.....bara en liten promenad efter 2 km annars sakta lunk hela vägen, pulsen skyhög å lite lätt blodsmak men, men vad kan man vänta sig efter att vart soffliggare i flera år. Nu är jag igång iallafall!

Av nannasblogg - 8 april 2014 15:57

....en jordgubb å en blåbärsmössa kom på posten idag från mommo, jättefina!

P.S De är verkligen inte lätt å ta ett foto på båda två samtidigt.

Av nannasblogg - 7 april 2014 10:34

...måste självklart haka på den nya trenden, 30-day challenge! Börjar med magträningen, har inte tränat magen alls på jättelänge, nångång före jag började vänta Ella så de är en riktigt härlig degklump! Ska försöka göra både morgon å kväll, bra med färdigt program å följa.

Nu tror ni säkert jag har slutat med 5:2 eftersom de vart tyst om de här, men ser ni de har jag inte. Under resan blev de inga direkta fastedagar men jag var riktigt bra på att hålla kalorierna nere ändå, fast de blev betydligt mer godis än jag ätit på länge. Men hör å häpna, inte ett gram upp, står fortfarande fast vid -6,5 kg, så jag har lärt mig att de funkar inte å äta som "vanligt" inklusive fika å godis så de är bara å fortsätta kämpa på.

Av nannasblogg - 6 april 2014 11:01

.....kanske svårt å tro men deras kaffe är faktiskt väldigt gott! En gång kvar av dansen sen blir de uppvisning i Siggesta, utklädda till troll så de blir å börja leta trollsvans.

Av nannasblogg - 5 april 2014 15:14

....då var de dags igen för utflykterna till Siggesta. Bakluckeloppisen kör igång den 20:e april så vi åkte dit mest för att de var så fint väder. Ella är då så galet aktiv utomhus, hon är igång HELA tiden å hittar på saker å göra å vill undersöka typ allt, som småspringer fram. Det är verkligen tur att Emil är så lugn fortfarande, tänk när även han går...huhu...men de är bara bra för mig, motion behöver jag!

Första ridturen blev de oxå, tror nog hon kommer å prata om de länge. En kö var de såklart till ridningen men Ella skrek så högt så några lät henne gå före, snacka om att ta för sig! Hon såg ändå rätt sammanbiten ut under ridturen så de var nog allt lite läskigt, trodde aldrig jag skulle få ner henne från hästryggen men de gick bra. En skön dag i solen, synd bara att Siggesta är som en "blåshåla", alltid kalla vindar där.

Av nannasblogg - 4 april 2014 16:08

....på fredagar finns de möjlighet till å vara ute så idag testade vi de, strålande sol men fortfarande kalla vindar. Sandlåda, rutschkana, cyklar å korvgrillning fanns de å roa sig med. Ella fick låna en balanscykel å de var inte lätt å få av henne från den så på hemvägen åkte vi å köpte en, tyvärr så är den lite för stor men hon släpper den ändå inte.

Ovido - Quiz & Flashcards