Alla inlägg under mars 2009

Av nannasblogg - 7 mars 2009 09:39

Vaknade efter kl.6:00 idag, kanske förståeligt eftersom jag somnade tio igår kväll. Såg utröstningen av Lets Dance med ett vaket öga, hmm...vem va de som åkte ut nu igen?...

Igår mötte jag upp Claes i Nacka Forum efter jobbet. Ska berätta en lite rolig händelse. Min kära man är lite tankspridd o hans telefon ringer väldigt ofta eftersom hans anställda alltid behöver fråga något etc...

Iallafall så va vi i Forum på bl a H&M, C provade byxor. Telefonen ringde som vanligt medans han va i provhytten o han pratade på där ett tag. Jag sprang o bytte storlekar osv. Vi hittade inget som passade där så vi gick vidare till nästa butik...

Efter ett tag så upptäckte C att hans telefon va borta, han fick små panik, får iväg som en raket till den affären som vi va senast till, jag efter lunkandes på lite ostadiga ben (har nya stövlar m.klack)

Jag förstod direkt att telefonen säkert va på H&M, medans C for iväg till en annan affär gick jag till H&M o letade i provhytten...inget där..pratade me försäljaren osv sen kom ja på en sak, jag ringer till hans telefon!!

Samtidigt som jag står där o ringer kommer C in till H&M o har förstås inte hittat telefonen... han säger:

- Vänta, ja tror att ja hör nått.....eller nä ja inbillar mig säkert...

Han lyfter sin kasse mot örat o där står vi o lyssnar på en plastpåse (snacka om att kunderna o försäljaren kollade konstigt på oss)...

Sen börja tonen bli allt starkare o nu hör även ja den o gissa varifrån?!

Lite längre bort hänger ett par byxor som C har provat o därifrån ena fickan hörs ett välbekant ljud o där i ligger en silverfärgad Ericsson :)

Kan bara tillägga att C tog telefonen o gick snabbt ut från butiken....

Idag ska vi va hundvakt några timmar, till en söt liten toypudel som heter Minni, sen blir de o se schlager ikväll.


Av nannasblogg - 5 mars 2009 19:29

Är på bättringsväg idag men stannade ändå hemma för att inte riskera smitta någon på jobbet. Har försökt få i mig mat idag men de går väldigt trögt, ingen matlust alls, ingen fara direkt de finns reserver att ta av :)


Börjar bli lite såsig i skallen av för lite frisk luft och för mycke såpor. Hur ska jag klara mig utan "Vem dömmer Amy?" och "Glamour" i fortsättningen...

Har iallafall under mina sjukdagar kommit underfund med att jag är mycket tacksam över att ha ett arbete att gå till, skulle bli tokig av att gå o dra hemma hela dagarna..


Åker till stugan imorn så jag passade på att fixa lite här hemma idag eftersom mamsen kommer på måndag. Vi åker sen tillsammans upp till Luleå på torsdag så de blir en hel vecka med familjen.


Förresten "Shopaholics bekännelser" kommer på bio den 20 mars!! För alla er som gillar ytlig chiclit med mycke humor, läs böckerna om Shopaholic!

Min senast lästa var den här som ni ser på bild, tack Carina för att du tipsade mig om böckerna :)




Av nannasblogg - 4 mars 2009 14:48

Nu börjar även jag blogga :) får väl se hur länge jag kommer hålla den uppdaterad men gör ett försök iallafall.....

Anledningen till att jag äntligen fick igång en blogg är att jag har legat hemma i vinterkräksjukan sedan i måndags, fy fasen va illa man har mått, säkert 10 år sen sist som jag var såhär dålig! Men, men en positiv sak iallafall, har gått ner flera kilo på några dagar....

Började få tillbaka krafterna idag o kände mig rastlös o tänkte att nä, nu startar ja en blogg! De är ju så himla kul o läsa alla andras bloggar, kanske de finns någon/några som tycker de är kul o även följa mitt liv....sen har jag ju köpt en riktigt bloggdator (se bild nedan) den är så fiiiin...

Har fått några önskemål om att göra en byggblogg så ni kan följa husbygget på Värmdö, inte så tokigt förslag alls, har dammat av kameran (som inte har varit speciellt flitigt använd senaste tiden) så de kommer säkert bilder så småningom från bygget oxå....



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards