Alla inlägg under augusti 2010

Av nannasblogg - 7 augusti 2010 21:02

....ja, de stämmer faktiskt...riktigt bra rengöringsmedel har jag konstaterat efter 6 timmars städning av min lägenhet, herre gu, är helt slut! Tog en tur till Bromma idag för att kolla lägenheten efter att hyresgästerna flyttade ut sista juli, tog med mig en del städgrejer för att ev. ta en tur me trasan om de nu inte är så jätte bra städat...o visst va de så, jag blev alltså kvar i 6 timmar, fick börja om från början o köra en flyttstädning för de va minsann inte gjort, betala hyran i tid kunde dom men inte städa tydligen...vet ni vad som hände sen när jag skulle gå därifrån? Jo, de började SPÖ regna o då menar jag att de öste ner, eftersom de är en bit till tunnelbanan från lägenheten så kan ni tänka er hur jag såg ut när jag va påväg hem.... ...känns som att min semester har mest bestått av städning inom/utomhus o bygg....jo, ja tycker liiiite synd om mig, inte min dag idag...

Igår hade vi de däremot trevligare, köpte två paket kräftor efter en sväng på stan o vi åt upp allt, mums! Gott va de!

  

Provade öven o göra en Coleslaw, första gången o de blev riktigt gott! Malin har recept på sin blogg, gå in via länken o kika på hennes kategorier, tror de fanns på recept....

       

Av nannasblogg - 4 augusti 2010 18:46

....blir de idag, hyrt tre filmer,  Avatar, Snabba cash och en svensk kompedi Äntligen midsommar!....jag blev  t o m medlem hos Videokedjan (butiken där vi hyr film här) dom blev säkert glada när dom lyckades värva en ny medlem....kan ju inte ha fått så många nya medlemmar den senaste tiden, hur många är de egentligen som överhuvudtaget hyr film i en butik idag? Mer än jag då   De kan ju inte va en lönsam affär o driva nått sånt idag....nåja, solen tittar äntligen fram här efter en regnig dag, blir ni oxå sådär dåsiga i huvudet när de är regn? De är som att man är småtrött hela tiden...behövs flera extra koppar kaffe för att vakna till...har ni förresten märkt att jag har gjort om bloggen i höstens färger? Ja, för mig har hösten redan börjat!

Av nannasblogg - 4 augusti 2010 09:49

...o annat småfix inomhus. Vi får som sagt dagarna o gå här trots att de regnar...ev. tar vi i ett brejk i fixandet här någon dag o åker in till stan o leker turister....

Av nannasblogg - 2 augusti 2010 14:34

...ut till Sandhamn där vi övernattade...strålande sol både lördag o söndag...de är alltid lika trevligt på Sandhamn...vi åt middag på Värdshuset o gick upp till hotellet o tog några drinkar...som vanligt va hamnen full med riktigt snygga båtar!

  

Under söndagen åkte vi runt o tittade på olika skärgårdsöar...bl a Husarö...

   

      

...även Lådna, Ingmarsö o Finnhamn...

 ...på vägen hem bytte vi upp oss till en liiiiite större båt      

Ovido - Quiz & Flashcards