Alla inlägg under februari 2010

Av nannasblogg - 12 februari 2010 21:33

Här snörvlas o hostas de fortfarande...byggherren ligger helt däckad sen några dagar tillbaka men jag är på bättringsväg nu...den här helgen blir de bara återhämtning o vila. Har ni märkt att de börjar bli ljusare nu på morgonen?

Av nannasblogg - 8 februari 2010 19:20

 ...va de här, rejält förkyld, känns som att huvudet är fullt av snor...de va väl på tiden...har lyckats hålla mig undan förkylningar hela hösten... (ska föreställa att näsan droppar, men de ser ju ut som att jag dräglar)......somnade igår kväll redan efter klockan sju o kände att allt inte stod rätt till...tyvärr så är de ju så typiskt att just den här veckan har jag en fullspäckad kalender o känner att jag inte kan va hemma..annars så hade jag faktiskt tänk skäpra mig när de gäller min sjuknärvaro o stanna hemma...men med lite värktabletter så överlever jag nog...

Av nannasblogg - 7 februari 2010 11:18

  

....bygget går framåt, sakta men säkert...de stoooora glaspartiet på baksidan är på plats...de va inte de lättaste o få på plats, ganska tungt!!

  

...de är bilden som är sne, inte huset   ..den fina dörren som jag hittade på Blocket är på plats nu....

  

...handtag o lås från Assa, de är bra grejer de...tog allt i svart, snyggt mot den vita dörren..

  

...o så sist takkupan som bara är påbörjad..pga vädret så har de åter igen inte gått att snickra på ett par dagar....nu får vi hoppas de INTE kommer mer snö så vi kan slutföra jobbet med snickarna. Idag är de riktigt härligt vinter väder här, ska ta mig ut o städa på bygget...såg reprisen av Melodifestivalen precis, va väl sådär...missade de igår för vi va hos Claes syrra på middag o Sing Star kväll, dom hade köpt flera nya Sing Star skivor me massa bra låtar bl a svenska schlager hits som jag gillade! För mig gick de åter igen förvånansvärt bra, även på svår nivå   speciellt när jag sjöng Arja Sajonmaa o Högt över havet, kan de va att den kände av den finska brytningen...de är ju himla kul me Sing Star, så kul att jag bara va tvungen o lägga in en beställning på CDON.com   


Av nannasblogg - 4 februari 2010 21:34

.....nog för att man börjar bli less på allt tjat om vädret, men nu börjar till o me jag bli såååå trött på de här snöandet! Vet ni hur mycke snö vi har här ute?! Går bussarna som dom ska? Är de plogat? Nä, inte de.....känns som att de aldrig tar slut...förresten så har jag ca. 50 semesterdagar kvar, vilket va en trevlig överraskning i veckan, ett litet ljus i detta vinter elände iallafall....kanske dags o ta en ordentlig sommar semester för en gång skull...tänkte faktiskt ta lite ledigt i maj också, brukar va så varm o fint kring Pingst helgen...o säkert inte de här året bara för att ja tänkt va ledig...usch, vilken pessimist ja är idag men imorn är de fredag   

Av nannasblogg - 2 februari 2010 20:15

 

Här ser ni n teckning av den blivande bruden, kolla in Bosses posering   kan säga att han erbjöd många fler fina poseringar...

  Övriga tjejerna djupt koncentrerade, undras vad Helen har spanat in   ..... 

 

Uppvärmning inför poledansen, här är de uppvärmning...efter uppvärmningen fick vi ta på oss hotpants för man ska ha mycke hud på stången...då ni då blev vi såååå snygga!! Så snygga att ni inte ens får se någon bild...till vänster ser ni dansledaren, hon var i grymt bra form!

  Vi va faktiskt snälla med bruden...hon behövde inte skämmas in den här utstyrseln, en silver tiara o sen slöja sydd av min vardagsrumsgardin sen en holahola krans o armband alá karibian style (eftersom bröllopet är där)....kan säga att bruden fick en hel del uppmärksamhet på krogen senare under kvällen...

  

Den supergoda karibiska buffén som Helén hittade via en catering va verkligen en succé! Sådär ja, fler bilder får ni inte se..

Ovido - Quiz & Flashcards