Direktlänk till inlägg 4 april 2013

Ny gravidvecka....

Av nannasblogg - 4 april 2013 07:00

 

....veckorna prickas av en efter en å de går framåt, dock långsamt...tänkte att det var dags för en ny uppdatering här.....

- I vecka 24 nu å ser ju faktiskt riktigt smidig ut på bilden men den är tagen i en bra pose :) nu går de iallafall å se att de är en gravidmage t o m omgivningen började våga kommentera de för ca 2 veckor sen. 

- Snart dags för första BM besöket, med andra graviditeten så börjar man inte gå där förrän från vecka 25 så jag har faktiskt ingen aning om hur mina värden ser ut, antar att de mesta är ok eftersom jag mår bra...dock haft lite svagt yrsel, illamående å matlusten har de vart lite si å se med nu under påskhelgen å så gäsp, gäsp lite mer än vanligt. 

- Vikt, + 5 kg.....de står att de är vanligt med en viktuppgång på 5-7 kg kring den här tiden så de får väl ses som ok. 

- ca 120 dagar kvar till BF, inte långt kvar till tvåsiffrigt! 

- Snudd på 60% av graviditeten har passerat....

- Enligt appar å dylikt så väger lillebror ca 700 gram nu å är stor som en papaya :) 

 

- Å visst börjar de kännas att han vuxit eftersom man börjar känna små sparkar lite här å där, äntligen! Precis som förra gången mest på kvällarna. 


 
 
Ingen bild

Malla

4 april 2013 15:26

Härligt att du mår bra! Jättefin mage!

nannasblogg

4 april 2013 15:34

Tack! Jo jag är så glad å tacksam för varje vecka som går å jag slipper krämpor, skulle ju vara så lyx om man mådde lika bra som förra gången ända in i slutet, sen att de var jobbigt för att man blev så stor å tung men de är ju en annan sak.

 
Ingen bild

Malin "mammagruppen "

4 april 2013 23:03

Fin mage :) tar de inte hb el glukos(socker) värden förrän v 25. Det borde ju vara lika många besök även om man väntar barn igen. Minns du när man var på första besöket.?Jag kommer bara ihåg att när jag väntade Tilde så skrevs man in v 10 men kommer inte ihåg om de tog ngt hb prov då el när nästa besök var.
Låter bra att allt är ok. Kram

nannasblogg

6 april 2013 09:02

Första inskrivningsbesöket är som vanligt då kring 8-10 veckor å då tas prover men sen andra besöket är först i v 25 med andra barnet å runt v 20 med första, sen är de visst även färre besök efter v 25, lite konstigt, man vill ju ha samma koll ändå.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards