Direktlänk till inlägg 20 maj 2011

Långhelg....

Av nannasblogg - 20 maj 2011 09:17

....tog helg redan idag o hur kunde man ha så tur att det blev såhär fint väder oxå! Inte bara idag, utan hela helgen ser de ut som, tycker vi har vart väldigt bortskämda med fint väder hela våren...men de är vi värda efter vintern!


Har inget speciellt inbokat, har bara tänkt bli av med all övertid innan sommaren så jag kan börja på ny kula till hösten. Veckostädningen gjorde jag redan igår så de är utomhus aktiviteter som gäller idag, ska fortsätta rensa tomten på grenar...dom ska släpas till baksidan där vi eldar upp allt, här råder inge eldningsförbud direkt :) Vi eldar allt som går o elda, de syns knappt att de pågår ett stort bygge här för tomten är nästan alltid helt skräpfri...t o m snickarna som vi anlitade tidigare har kommenterat att dom aldrig sett så skräpfri tomt i samband med ett bygge..kan erkänna att de har o göra med byggherren här hemma, han är extremt pedantisk när de gäller allt kring bygget, sina bilar o båten...resten som tvätt, disk, städ är inte lika noga, de kan växa dammtussar o spindelnät i all oändlighet utan någon reaktion...


Jahap, läget är annars bra, inne i vecka 16 nu, finns ju en hel del sidor på nätet där man kan läsa vad som händer i olika veckor....tänk att om bara några veckor är man halvvägs, vill inte påstå att tiden har gått fort men ändå...kan bara hålla med nedanstående, midjan har försvunnit.....speciellt på eftermiddan, har kanske mer med matsmältningen o göra, den fungerar väl si o så....trevlig helg!


Barnet/Mamma  - Vecka 16

Fostret är nu en liten minibebis som du skulle kunna hålla i en hand. Navelsträngens fäste flyttar ned på barnets mage för att hamna på rätt plats. Fingrar och tår är tydliga. Barnet är cirka 11 centimeter och väger cirka 80 gram. Din kropp fortsätter växa och midjan försvinner mer och mer. Ditt hjärta pumpar runt en större blodmängd än vanligt vilket kan göra att du lätt blir andfådd. Spökveckor brukar veckorna efter vecka.12 till 18 kallas, då symptomen som te x  illamående försvinner tills "nya" symptom dyker upp som barnets rörelser, magen växer etc.






 
 
Malla

Malla

20 maj 2011 19:11

Va myys :o) "den" en ju stor nu :) när kan man kolla om det blir en tjej eller kille eller det kanske ni redan kollat eller ska ni inte det? jag skulle va såå nyfniken!

Men e det inte dax för en mag bild??? :)

http://mallalitos.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Camilla

21 maj 2011 07:45

Då är det bara två veckor typ till "riktiga" ultraljudet? Vad mysig! Ska ni kolla om det är tjej eller kille? Jag tror det är en tjej :-). Men det är bara för att jag är van att alla jag känner får tjejer :-)).

 
Ingen bild

nanna

21 maj 2011 09:34

Den 13 juni är ultran, de blir i vecka 19 eftersom jag åker upp nu om några veckor, könet är mindre viktigt för oss jag vill att dom ska koncentrera sig på att kolla att allt är som de ska, själv har jag bara en känsla av att de är en tjej som du säger camilla.

 
Malla

Malla

21 maj 2011 10:49

tror oxå på en tjej! :)

http://mallalitos.bloggagratis.se

 
Ingen bild

pia

29 maj 2011 21:13

en liten tjej såklart!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards