Direktlänk till inlägg 24 april 2013

Trevlig utsikt..

Av nannasblogg - 24 april 2013 12:17

...på onsdagar går vi, som jag tidigare nämnt, på en aktivitet som kyrkan anordnar, lite mer organiserat än vanlig öppen förskola...nåja, iallafall så är huset där vi är en riktig idyll med höga fönster å den här fina utsikten där man b l a kan se Viking line båtarna passera. När vi senast var här för två veckor sen då var de fortfarande is å nu helt öppet vatten! Så fort de gått!

Nu ska vi vidare till vårdcentralen för å ta TBE vaccin, rekommenderas nu redan från 1 års ålder å eftersom de kryllar av dom små äckliga djuren ute hos oss så känns de självklart å ta vaccinet.

 
 
Ingen bild

Mari

24 april 2013 17:11

Bra da vet jeg hvor dere hadde vært selv om jeg ikke rakk å spørre da jeg så dere;-) håper ikke Ella har vondt, tror det var fordi jeg kjørte dobbeldose at det ble litt mye for Emilia, stakkars barn som har en så buzy mamma...men en alvedon løser som regel problemet;-)

nannasblogg

24 april 2013 17:34

Oj, blev mycke norska nu, vet inte om jag förstod allt, men hörde dig ropa idag tillslut iallafall, förstod först inte varifrån ljudet kom :) hon verkar inte ha ont, fick ett Bamse märke som hon var så stolt över å la i sin vagn å körde omkring med här hemma.

 
Ingen bild

Mari

24 april 2013 18:02

Sorry, tänkte vi sågs så mycket nu att du har lärt norska;-)

nannasblogg

24 april 2013 19:14

Ja, om inte annat så borde jag ha lärt mig genom alla tidningar jag fått, läser å gissar mig fram vad som står :)

 
Ingen bild

Susanne

24 april 2013 19:39

Vi måste också ta oss iväg och vaccinera mot tbe. Kämns lite jobbigt med alla vaccinationer men tbe kan ju även drabba de små. Läskigt. Mari, fick du ta dubbeldos av tbe direkt? Vi måste vänta en tid innan spruta nr 2. Dessutom fick man inte ta tbe samtidigt som 1,5 årssprutan. Måste gå minst 4 v emellan.

nannasblogg

24 april 2013 20:46

Nej, Mari tog även Twinrix på Emilia samtidigt, visst var de så? Tror inte man får ta andra dosen direkt, en månad skulle vi vänta för påfyllnad men måste kolla upp de du säger om att vänta 4 v från 1,5 årssprutan eftersom de isåfall "krockar" med när de är dags för påfyllnad.

 
Ingen bild

Susanne

24 april 2013 21:35

Ja gör det. Vi fick råder att vänta med 1,5 årssprutan och börja med tbe sprutorna eftersom vi bor i riskområde. Jag borde också vaccinera mig. Det ska gå bra även om man är gravid eller ammar.

nannasblogg

25 april 2013 05:58

Men de är ju smart, bättre å vänta med 1,5 års sprutan isåfall, så kan vi oxå göra.

 
Ingen bild

Mari

25 april 2013 07:36

Ja, det var twinrix. Fick inte den på Bvc. Vi tog också 1.5 års sprutor två veckar innan, dom sa inget om att skjuta upp den, vet du varför man sku göra det Susanne?

 
Ingen bild

Mari

25 april 2013 07:38

Nanna: bra, då blir det flera tidningar:-) men jag är säker på att ett par av dom var danska, röra inte ihop det;-)

nannasblogg

25 april 2013 07:58

:) hahaa...märkte nog inte de isåfall, pratar väl dansknorska snart!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards