Alla inlägg under oktober 2009

Av nannasblogg - 5 oktober 2009 17:08

Tog me datorn till jobbet idag, tänkte testa om de mobila bredbandet fungerar i bussen och de gör de som ni ser, fast de går liiiiite trögt! Nu kan jag iallafall välja att blogga på bussen och slipper sitta vid datorn när jag kommer hem..kanske blir mer social på köpet också och gör en person därhemma lite lyckligare dom kvällarna han nu är hemma. Nu märks de verkligen att hösten har kommit, tänk att de redan är oktober, i morse var de så mörkt att jag knappt såg grusvägen framför mig, snart blir jag nog tvungen att ta på mig den fina pannlampan som C fick i julklapp, lovar att lägga bildbevis här den dagen. Vet ni förresten vad jag såg på Rusta igår? Jo, all julpynt fanns redan till försäljning..suck säger jag då bara...






















































Av nannasblogg - 3 oktober 2009 19:00

    

...och i fredags kl.7:00 såg de ut såhär hos oss, då komnämligen den stooora snabel bilen Glad lite spännande var de allt men de syntes att de här hade dom gjort förr..själva gjutningen var väl inte sen så himla rolig att se på..snacka om enformigt jobb men säkert bra betalt med tanke på vad vi fick betala för några timmars arbete..

Erika, tyvärr får du inte se några bilder på "snabelkillar", lovar göra ett nytt försök med kameran när snickarna kommer den 19:e oktober..

Allt gick iallafall smidigt! Resultatet blev riktigt bra, slätt och fint! ...grunden är verkligen ett tråkigt moment i bygget, flera veckors jobb och inte blir de mer än såhär, dessutom kommer den ju inte ens synas...

      

....är jag färdig med målar jobbet..jippie..eller okej nästan..har fönsterfoder kvar att måla men de är kanske tio brädor, vilket är typ inget i jämförelse. Regnet bara vräker ner här just nu, vi har försökt tejpa ihop de som går av tältet som står på gården, tyvärr ser de ut som att minst halva har brakat ihop..

Vi var en sväng till Hem & Villa mässan idag...medans C snackade med leverantörer för bl a värmepumpar (såå tråkigt) gick jag runt och nallade av alla godisskålarna, fick iallafall med mig hem några hus/inredningstidningar så nu vet ni vad jag ska göra ikväll....

  



Av nannasblogg - 2 oktober 2009 19:42

...skaffat mobilt bredband från Tele2 (ja, ja vet är sent ute, finns väl i varje hem numera) ser ut att fungera bra även här på landet...

Av nannasblogg - 1 oktober 2009 20:40

....sett en fästing live för första gången idag, den kröp på min hand, fick lite småpanik och viftade bort den illa kvickt, trodde faktiskt att fästingarna var mindre..vet precis vart den kom ifrån, nämligen den lilla söta toypudeln "Minni" var den skyldige, klappade henne och då kom den lilla krypandes minsann..huaa..de gömmer sig nog en del i de pälsen..blev lite nojjig, kliat i hela kroppen så jag har vart på fästing jakt ikväll, har inte hittat någon kompis till den än...

Ovido - Quiz & Flashcards