Direktlänk till inlägg 3 juni 2011

Semester avkoppling...

Av nannasblogg - 3 juni 2011 14:31

  

...med svenska jordgubbar o sen en San Francisco driver..varför den heter just driver är väl kanske för att man kan köra bil när man dricker den...mums, väldigt goda jordgubbar! Trots stekande sol o värme tog jag bilen o åkte o köpte äntligen en väggfärg..ja, vad blev de för färg då? Jo, av en ren slump så såg jag Äntligen hemma i veckan o där målades de en fondvägg i en färg som jag föll för, den heter Lady pure color Marrakesh..en varm brungrå ton som inte är sådär jätte mörk brun. Jag gillar den väldigt mycke, men C tycker den är sådär...han har nån slags lila fobi o han tycker den skiftar åt lila, vilket den inte gör...men konstigt nog så fick jag min vilja igenom den här gången. Inhandlat även ett startkit till min garderob..vilken skillnad det är på priser om man jämför Elfas garderobssystem med Jula :) med lite fantasi får man ihop en garderob för mer än en tredjedel av priset. Det viktigaste för mig är att de finns BRA med utrymme att hänga upp kläder i galgar..o gärna ett plagg per galge o inte som jag har nu, typ fem plagg :( Så nu har jag köpt en klädstång som är nästan 3 meter lång! Ja, som sagt...C har lite o pyssla med medans jag är borta en vecka, han har lovat att allt är färdigt tills jag kommer hem...dessutom ska de grävas en del på tomten oxå i helgen bl a gropar för plintar till terass o lite andra saker. Jag som bara ska iväg o lata mig på semester o C får bara jobba o slita här hemma, vilken tur att nån orkar, annars skulle de aldrig gå framåt. De ska bli riktigt skönt o få åka iväg en vecka själv..känner att jag behöver de efter en ganska tuff vinter/vår på många sätt..ni som känner oss väl vet vad jag menar. Ikväll blir de grillat med färskpotatis sallad, hoppas ni får njuta av sommarvärmen..ser tyvärr på väderleksrapporten att jag åker uppåt till 12 grader o regn, men de gör inget..höres om en vecka!

 
 
Malla

Malla

3 juni 2011 17:24

Ha det så bra o njuuut av kylan :) här har varit stekande hett HELA dagen, man vet inte vart man ska ta vägen...är iof rätt skönt i källaren men hur kul är det o sitta där?!! :) färgen låter fiiin, tur att du fick din vilja igenom!!

http://mallalitos.bloggagratis.se

 
Ingen bild

carina

4 juni 2011 12:56

hoppas du blir ompysslad uppe i norr! Alltid skönt med ledighet :-)

 
Ingen bild

Camilla

7 juni 2011 07:46

Har ni varit på ultraljudet än :-)?

 
Ingen bild

carina

7 juni 2011 09:05

Tror det är den 13 juni att dom ska dit om jag inte kommer ihåg fel. Det kan jag mycket väl ha gjort.

 
Malla

Malla

10 juni 2011 22:09

Blev ingen kyla alls för dig där uppe va? ser ut på vädret på TV som att det är varmare än här där uppe nu - och här är det TOOOKVARMT idag, phu..storknar snart, måste ner i källaren - där är det perfekt temperatur!

http://mallalitos.bloggagratis.se

 
Ingen bild

pia

11 juni 2011 18:48

VI saknar dig, KOM tillbaka!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards