Direktlänk till inlägg 21 november 2010

Bloggtorkan...

Av nannasblogg - 21 november 2010 10:23

....har infunnit sig här, börjar bli allt längre mellan inläggen...kanske man skulle ta en paus?! Nåja, medans jag funderar på de så kan jag passa på att skriva lite...sitter med en kopp nybryggt kaffe o slöar...på tal om kaffe, vi provar ett nytt märke Zoegas, gottigott!...kört med Gevalia ett bra tag så de var dags o byta..jahap, vad har hänt sen sist?? Kanske dags för en uppdatering av bygget?


I veckan har dom vart här o rest byggställningar runt hela huset för snart är de dags för plåtslagarna o köra igång...o vi har jobbat med att förebereda inför takjobbet bl a byggt skorsten o sen fixat de sista på burspråket...nåja, vi o vi kan väl inte säga att jag har gjort direkt något av de jag nämnde...jag kommer igen sen när vi börjar inomhus. I torsdags kväll var vi barnvakt till Claes syrras tre småttingar, lyckades få i säng allihop innan föräldrarna kom hem så de var väl ändå godkänt, däremot tror jag vi fick en förkylning på köpet   började känna mig risig redan igår.


I fredags hade jag en ledig dag, drog in till stan på eftermiddan o mötte upp syrran som va här på jobbresa. Jag hade bokat ett hotellrum, Colonial Hotel , på Västmannagatan, inte så hög standard direkt men relativt billigt för o va så centralt   eftersom vi hade planerat o gå ut o inte tillbringa så mycke tid i rummet så fick de duga. Vi hamnade tillslut på Golden Hits o dansade till sista valsen o de va nog senast i somras jag hade en sån helkväll...de känns dagen efter att man är inte 25 längre.


Tänk att de bara är en vecka kvar till första advent....kanske dags o plocka fram stakarna idag...orkar inte dra fram så mycke julpynt i år, de ser som inget ut i den här röran här hemma...i år firar vi julen hos svärisarna...hej svejs!

 
 
Malla

Malla

21 november 2010 12:17

aha trodde 1:a advent var helgen efter...där ser man! :o)

Blir det kamin/öppen spis sen eller? vi har ju inte det i huset...måste vi fixa...det går ju inte annars e ju sååå mysigt!!

Kul m Golden, var 100 år sen - minst!

http://mallalitos.bloggagratis.se

 
Erika

Erika

21 november 2010 17:01

Nä ingen paus Nanna! =) Det är så sällan man träffar er där nere i hufvudstaden, så det är roligt att bli lite uppdaterad genom bloggarna!

http://erran.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

pia

22 november 2010 14:11

TACK för seanst med en kanon fredagkväll/natt! så skoj! lite mossig var man på planet, lyckades sova så tungt att jag inte märkte att tjejen som satt "brevi" mig skulle på toa, hihihi...Nej, nej ingen paus i bloggandet....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards