Alla inlägg under november 2009

Av nannasblogg - 6 november 2009 17:52

KÄRA GÄST/ DEAR GUEST
....hemma igen efter två dagars konferens i Japan inspirerad miljö, inte riktigt en miljö som man är van vid att ha konferens. Jag som annars kan ha svårt för att koppla av på såna här dagar måste verkligen erkänna att miljön på Yasuragin gjorde att man varvade ner...
 
Här är jag färdig för middagen Glad snygg klädsel? Var så skönt att slippa ta med sig ombyte för kvällen eftersom alla får tofflor, badkläder och en japansk bomullsrock, yukata, som används under vistelsen där..ser lite roligt ut när alla går omkring i rockarna och lufsar omkring i tofflorna...den här klädseln vill visa att ett besök på Yasuragi är att lämna sitt "vanliga" liv utanför dörrarna och koppla bort vardagen och stanna upp och känna efter vad man behöver. Yukatan är täckt av japanska tecken; fuku, som betyder "tur och lycka" och kotobuki som betyder "sann glädje" och "firandet av ett långt liv"...både badkläder och rock får man ta med sig hem så du ska jag hitta inre harmoni och sann lycka även på hemmaplan Tungan ute...maten var super god! Vi fick bl a sushi till förrätt igår och de märktes att de var inte någon nybörjare som hade gjort dom. De var bara jag från hela vårat gäng som hade bokat en behandling, de Japanska badet var gratis för alla men alla behandlingar fick vi bekosta själv. Jag blev iallafall så len och fin på hela kroppen efter saltskrubbningen och vet ni hur skönt de var med ansiktsmassage?! Sen fanns de andra aktiviteter också som bl a meditation, Qi Gong...
Jag har bara en sak att klaga på och de var sängen i mitt rum..världens oskönaste säng, stenhård var den så om ni åker dit, ta inte ett rum som heter San (rummen har japanska namn)..har vart vaken typ varje timme, gick upp i morse och badade tidigt vid 6:00 eftersom jag ändå inte kunde sova..de fanns en stor bassäng och sen varma utomhuskällor..riktigt nice....
  

De var allt om Yasuragi..ni som bor här känner ju till stället, berättade mest för er högre upp i landet som läser min blogg, ni har ju inte riktigt koll  Skrattande förutom syster då..visst ja, höll ju på att glömma en sak! Vet ni vem som också var där..jo självaste Persbrandt, en kollega mötte honom i tofflor och rock med lite lätt fuktigt bakåt kammat hår Flört tyvärr så fick inte jag se någon skymt av honom...

Trevlig helg!

Av nannasblogg - 2 november 2009 20:28

..blåser de här och inte bara utomhus utan numera även inomhus..isoleringen från halva taket är nämligen borttagen för snickarna behöver komma åt vissa delar av taket redan nu, sitter i soffan med en ullpläd och huttrar, bara de inte blir alltför många minusgrader Rynkar på näsan..för övrigt har de vart en riktigt seeeeeg måndag, tog verkligen emot att gå upp i morse..börjar först nu piggna till efter helgens festligheter, känns att man börjar bli gammal..tar allt längre tid att återhämta sig, suck. Ser fram emot torsdag, då åker vi med jobbet till Hasseludden på Yasuragi http://www.yasuragi.se/ hemsidan har så härligt avkopplande ljud, har bokat en behandling, en saltskrubb för hela kroppen inkl. ansiktsmassage och rengöring, ska bli sååå skönt!


Av nannasblogg - 1 november 2009 16:37

 

...hos Helen igår och vi hann med lite dans också Cool riktigt skoj!  Kvällens värd bjöd på en massa gott bl a en halloween fördrink, god Västerbottenost paj, chips och godis...

  

Carmen var minst sagt svårflörtad..fick tillslut klappa henne iallafall lite...visst är hon fin?!

  

Malin i en ny pose...eftersom frisören har bytt sida på hennes lugg så kan hon numera inte vända sin "vanliga" sida mot kameran Glad förresten, blev riktigt nöjd med sminkningen igår! Valde en make-up med ögonskuggor i guld och svart, tänk om man skulle kunna sminka sig så på egen hand.

De har vart en lite seg söndag för mig idag, tog mig ut iallafall några timmar..känner mig duktig, har krattat enorma högar med löv och plockat skräp kring bygget, fast de byggs här hemma så behöver ju tomten inte se ut som ett slagfält. Nu ska jag lägga mig i soffan och bara slöa resten av söndag kvällen, är så himla mätt, blev nämligen så pizzasugen så jag tog bilen och åkte till vårat lilla pizza hak en halv mil bort, pizzorna hann nästan kallna innan jag var hemma men gott var de!!




Av nannasblogg - 1 november 2009 16:33

       Efter fyra dagars jobb ser de ut såhär..+

Ovido - Quiz & Flashcards