Direktlänk till inlägg 20 juni 2009

Midsommarafton på Utö

Av nannasblogg - 20 juni 2009 21:38

Här är vi påväg, båtfärden var rejält skumpig, de blåste på rätt bra när vi åkte över Kanholmsfjärden, vi klarade oss undan de värsta regnet men de tog en bra stund innan vi var framme...vi va tre i båten, C:s kusin Mats och sen jag och C....

På bilderna ser de ut som att vi har väldigt soligt men så var de inte direkt, många öl gick de åt på färden för grabbarna o kapellet åkte på o av hela tiden. Vi åt färsk potatis, sill och jordgubbar på färden eftersom vi räknade med att komma fram så sent...

Ja, vad ska man säga här...barnasinnet finns kvar iallafall..en av anledningarna att de tog lite tid var att föraren skulle pausa för att leka av sig lite, då åkte slangbellan fram....

Väl framme fick vi en bra båtplats och sen gick jag iväg och mötte upp gänget som hade samlats utanför stugan...i vanlig ordning så poserades de såklart, undras hur många såna här foton jag har egentligen?!!

Tack Carina för midsommarpresenten :) Gulligt av dig att komma ihåg  mitt favorittugg! De smakade väldigt gott i morse kan jag säga...

Middagen på kvällen serverades på Utö Värdshus...som ligger högt upp och har en fantastisk utsikt....

Midsommarsupén bestod av 5 rätter o tur va väl de eftersom vi fick vänta så länge mellan rätterna, hann nästan bli hungrig innan nästa rätt kom in, helt ok mat, allt gick ner som vanligt..

Turturduvorna...snart man och hustru..

Även här hör jag bröllopsklockorna ringa nästa år i maj-09, Grattis igen till er Carina o Micke!

Efter middagen blev de liveband och dans och alldeles för mycke vin för min del, tur att jag hade två hjälpsamma damer som följde mig till båten för annars hade jag nog inte hittat tillbaka, inte var de lätt att ta sig ombord inte, fniss, länge sen jag partade så hårt, har glömt bort att jag inte tål lika mycke längre..Vaknade hur pigg som helst, konstigt nog, hade nästan kunnat ta mig en joggingtur, men de gjorde jag inte..istället tog vi en minigolf runda efter frukost, här förbereder jag mig för ännu en hole in one...JAG vann första rundan, de ni!

Efter minigolfen blev de en riktigt onytti Calzone, gissa om de va gott! Minns inte ens när jag åt pizza senast...vi blev kvar på Utö till sent på eftermiddagen, övriga åkte iväg direkt när dom fick upp ögonen :)

Solen sken hela dan, riktigt varmt o skönt!

När vi kom tillbaka till båten så hade ett litet flygplan landat alldeles bredvid våran brygga...

Hemresan gick väldigt smidigt...

På vägen passerade vi en läskig ö med stora svarta fåglar som hängde i träden, såg ut som en riktig spök ö..

Den här strandtomten skulle jag inte ha något emot att få...

Sammanfattningsvis en trevlig helg trots vädret....

 
 
Camilla

Camilla

21 juni 2009 10:57

Ni verkar ha haft det jättemysigt! Och kul att kunna vara ute med båten. De säger ju att sommarvärmen är på g nu så ni kommer att få många fina dagar ute på havet!

http://kinnarinen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

carina

21 juni 2009 18:04

tack för i helgen! bra att ni kom hem ordentligt och mindre blåst och bättre väder :-)


 
Ingen bild

Malla

22 juni 2009 09:00

Tjena! jo tack för i helgen men det va värst vad suddiga vi var där på kvällen?! beror det på oss eller på fotografen tro ;o)

Fattar inte hur ni pallade spela minigolf iaf det är o kommer förbli en gåta! trots att man inte va så bakis så va man ju supertrött o ville bara hem till soffan...;o)

 
Ingen bild

Nanna

22 juni 2009 21:36

Äh, de är så när man har bra kondition då orkar man vet du!! Tyvärr så kan jag inte skylla på fotografen utan på mobilen som har dålig skärpa inomhus, men de syns ju iallafall vilka som är på bild...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards