Direktlänk till inlägg 31 mars 2011

En vår....

Av nannasblogg - 31 mars 2011 19:03

  

...bukett fick jag av guuuben i måndags o ett gulligt kort....

  

....promenad i söndags...snön har smält riktigt fort nu som ni ser. Det här är resultatet av kakelköpet i helgen, tyvärr så fick vi inte hem allt för de vägde så mycke så vi trodde bilen skulle gå sönder. Det blir en ny sväng på lördag för att hämta resten, den mörkbruna som ni ser blir golvet....lite valnöt/trä stuk...

 ....o de här vita stora kaklet blir väggarna, blev ingen bra bild den ser väldigt vit ut men de är den inte...kallas avenue white o är som lite ojämn på ytan, inte sådär blank o slät...fint blir de iallafall de är jag övertygad om      ....kaklaren har oxå vart o inspekterat bygget igår så nu är de inte så långt kvar tills han kan börja...jo, sen hittade vi coola glasblock till en del av en vägg i badrummet, de var inte dom vanliga vågiga/frostiga som man brukar se ut de var som droppar i dom...bild kommer sen!

 

....som sagt, badrummet är gipsat o klart...t o m skalet till bastun är klart o den nya dörren som vi beställde från www.bastubutiken.se är på plats, väääldigt bekvämt o beställa hem via internet, snabb o smidig leverans!

      

.....som ni ser så är vi inte direkt sysslolösa på helgerna...kan inte säga att jag är själv sådär jätte involverar i bygget just nu, sköter istället markservicen här hemma o de behöver ju oxå blir gjort.


 
 
Malla

Malla

31 mars 2011 19:29

Kommer bli supersnyggt tror jag! härligt m bastu! :o)

http://mallalitos.bloggagratis.se

 
Ingen bild

pia

31 mars 2011 21:38

vad mycket ni har gjort, inte såååååå mycket kvar.... Fantastisk man du har som orkar med romantik mitt allt "bygge", du måste vara en "super kvinna/sambo" där hemma.

 
Ingen bild

carina

1 april 2011 10:35

går verkligen snabbt framåt nu känns det som! Skönt och härligt när ni är helt klara med badrummet!
trevligt med blommar :-)

 
Stine

Stine

6 april 2011 16:07

jaa, blir säkert sjukt snyggt. jag önskar att kunde och orkade fixa sådär. Också sugen på ett nytt badrum nämligen. Har pratat med flera hantverkare som verkar vara riktigt bra. Dessvärre har jag inte råd för tillfälet. Men lycka till!

http://badrumsrenovering-solna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards