Direktlänk till inlägg 29 januari 2011

IKEA besök idag...

Av nannasblogg - 29 januari 2011 20:49

....minns inte när jag va på IKEA senast men idag blev de av iallafall...fast med lite protester från C som är smått upprörd över Uppdrag gransknings  avslöjanden om Kamprad....fick äntligen använda ett presentkort som jag fått för lääänge sen...köpte den stora varianten av maskros lampan, den blir jätte fin hos oss sen när de blir klart eftersom vi får så högt i tak....


...tog en fika såklart....årets första semla...endast 5 kr o god va den....tänk om man hade IKEA närmare då skulle man ju kunna gå dit bara o fika eller ta en lunch....är ju billigare än o laga mat eller baka, kan tänka mig att pensionärerna i Happis gör de till en daglig utflykt eftersom IKEA ligger så centralt där...

Till middag idag blev de hjortstek, potatisgratäng o ett Amarone vin....kände för o lyxa till de lite efter en lång jobbig snorig vecka...börjar piggna till nu o fått tillbaka både smak o lukt.


Imorn blir de jobb med bygget...eldragning har de vart i veckan o börjar bli färdigt nu för att isolera igen väggarna i sovrummet o sen kan man börja lägga skivor på väggarna (eller va de nu heter). Plåtslagarna har vi väntat på sen typ oktober o de verkar som att dom är pågång nu o ska ställa typ en byggbod på tomten där dom kan luncha osv...frågan är bara var? Innebär att vi får skotta upp hela tomten..suck...

 
 
Ingen bild

pia

30 januari 2011 15:05

Fin lampa! Gissa om pensionärerna fikar o äter på IKEA?!? och inte bara dom, själv åt jag deras julbord för 70 spänn (mamsen bjöd) jätte gott och mycket mat. Skönt att förkylningen blivit bättre, här torkar jag spyor....Ha det//

 
Camilla

Camilla

1 februari 2011 20:17

Semla för 5 spänn?!? Då vet jag vart jag ska åka nästa vecka, passar perfekt för en tom mammaledig-plånbok :-))!

http://kinnarinen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards