Direktlänk till inlägg 18 januari 2011

Storvinst

Av nannasblogg - 18 januari 2011 19:42

....kammat hela 200 kr på Joker   lite överraskad blev jag allt...lämnade in min 5 veckors lotto för rättning (ja, vet pensionärsvarning) o de visade sig att de fanns en vinst....tänk om de hade vart några nollor till...jag som aldrig vinner nått är glad åt allt jag får...kom väldigt lägligt oxå...är ganska pank, som dom flesta nu...brukar man inte säga att de är årets fattigaste vecka nu? Sista slantarna gick till bokning av billiga flygbiljetter...passade på när dom hade så bra pris nu o de va verkligen billigt....bokat både till mig o mamsen färdigt sommarresorna hit o till Lule....vilken framförhållning va!


Så himla härligt med regn o plusgrader! Snön smälter bort så fort o vi bara jublar här hemma...tyvärr är halkan mindre rolig...jag staplar ju jämnt omkring i höga stövlar o några vurpor har jag självklart lyckats med o därtill fått några fina blåmärken som alltid. Jag köpte förresten ett par Uggs häromveckan..har länge gått o tittat på såna...när jag hittade ett par superbilliga då slog jag till såklart...MEN...inte såg jag att sulan va livsfarlig! Jag skojar inte..de är som Bambi på hal is...bytte om i bussen till dom o gissa hur de gick när jag skulle stiga av....jo, jag gjorde typ en vurpa direkt när jag steg av o sen några till på vägen hem o just då va de bara snö o ingen is...nä, dom åkte snabbt in i garderoben o kommer fram först när de är barmark.


När de gäller bygget så är de eldragning för badrummet just nu...allt måste planeras och tänkas ut i förväg....gissa vad C har kommit på nu? Jo, han ska skaffa ett jätte akvarium o de ska placeras utefter en helvägg i badrummet så man kan relaxa efter bastun o titta på fiskarna   Vet ni vad jag ska ha då om han får ett akvarium, jo....ett eget gym med typ löpband o sånt...inte för att jag vet vart de ska placeras men de finns säkert plats...ja, som ni hör, här planeras de för fullt!



 
 
Erran

Erran

18 januari 2011 20:27

Upplys den där Claes om att han måste städa fisk-poolen ibland åxå å att det inte ingår i dina sysslor... =)

http://erran.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

carina

19 januari 2011 11:22

kul att vinna! alltid kul att vinna. Även om det är en ny lott på triss *s*

 
Ingen bild

pia

19 januari 2011 12:11

mohaaaaaaa....jag tror jag skrattar ihjäl mig!!! herregu, du måste ju köpa ett par riktiga vinterskor med en rejäl sula. Jag har oxå "uggisar", vet precis hur det är. Jag gillar oxå akvarium, fint! men tyvärr för mycket jobb har jag hört. Nä, nu måste jag ta hand om sjuklingen, Sofia sjuk igen (hög feber och förkyld)Grattis till vinsten!( vilken vecka är mamsen i sthlm??)

 
Camilla

Camilla

19 januari 2011 14:27

Du, du ville ju veta hur man laddar upp videoklipp på bloggen? Skitenkelt! Logga in, välj "blogga" och ta sedan "videoklipp". Sen laddar du upp precis som du laddar upp bilder. Kan ta lite tid bara. Sen när du skriver ditt inlägg så klicka på knappen bredvid bildknappen, då kommer du till videoarkivet. Klart!

http://kinnarinen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

nanna

20 januari 2011 05:25

hördu syster yster, mamsen kommer hit den 14 juli o åker hem 20 juli ja kommer till lule den 7 juni o hem den 11 juni, du kan väl ta ledigt på fredagen där den 10:e? Ringer nån kväll!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards