Alla inlägg under januari 2014

Av nannasblogg - 17 januari 2014 18:18

...så blir de givetvis poolbad, Ella överlycklig! Hon bryr sig inte om att de är vinter, kyla å snö...nä, de är ju 38 grader varmt i vattnet så de är bara å bubbla på.

Av nannasblogg - 16 januari 2014 16:37

...med roligt klippset med barnvänlig sax å färgglada papper med motiv från skapamera.se.

Av nannasblogg - 16 januari 2014 14:23

...tidigt iväg till öppna förskolan. Nu är de dags för Emil att skolas in i sångsamlingarna å lekrummet så minst en dag i veckan ska vi komma iväg nu. Båda tyckte de var riktigt kul med både sång å lek. Emil skrattade hela tiden å Ella tog såklart mitten platsen å körde egen dansuppvisning för alla i ringen, hoppas verkligen den här framåtandan håller i sig länge! Sen på de en sushilunch med mammakompis, riktigt gott efter en fastedag.

Av nannasblogg - 15 januari 2014 11:18

....kör måndag å onsdag den här veckan så snart är de klart för i veckan, går som en dans :) bra när man kan variera dagarna lite som man vill vecka för vecka. Misosoppan är fortfarande en favorit! Väljer även att alltid äta en Nutrilett bar för att få lite tuggmotstånd men de "kostar" en massa kalorier (210) så de är inget man kan äta fler än en av.


....visst är de så!!!   (bilden lånad från Google bilder)

Av nannasblogg - 14 januari 2014 11:14

....kan man någonsin få nog av bebisar, speciellt nu 5-6 månaders åldern är ju så himla gosig...jo, jag vet alla åldrar har sin charm. Nä, jag får väl åter igen konstatera att jag är kroniskt bebissjuk :)

Av nannasblogg - 12 januari 2014 12:48

....å de blev riktigt kallt oxå på en gång, hujja säger jag då bara. Första åkturen med pulkan avklarad igår å idag. Ella verkar vara sådär måttligt road, kanske brås på sina föräldrar som ogillar allt med vintern :) Sova i vagnen är iallafall riktigt skönt, trots minusgrader.

Av nannasblogg - 12 januari 2014 10:46

...invägning idag å vågen visade:
- 1,1 kg. Helt ok för så stora uppoffringar har jag som sagt inte gjort mer än att:
- genomföra fastedagarna utan fusk.
- skippat brödet alla dagar.
- minskat på kolhydrater i övrigt.
- känt efter om jag verkligen är hungrig innan jag äter.
Känns dock som att magen sjunkit ihop massor, måste skaffa mig måttband för de kan vara kul å mäta å se just runt magen.

Fortsättning följer...

Av nannasblogg - 12 januari 2014 10:25


http://www.nsd.se/nyheter/kronikan-folket-som-laser-med-kvast-8164357.aspx


P.S Susanne, va bara tvungen å kopiera den här, så himla bra å igenkännande :) 

Ovido - Quiz & Flashcards