Direktlänk till inlägg 20 januari 2012

Morgonmys i soffan...

Av nannasblogg - 20 januari 2012 07:46

 

...med nya fina filten, TACK Malin! En liten sömntuta är hon vår lillskrutt, iallafall nattetid. I veckan har vi bl a haft återbesök på sjukhuset och vi fick så positiva besked så vi blev såhär glada......

 

...nu behöver vi inte åka dit förrän om en månad, jippie! Vi har också hunnit med att träffa bebis kompisarna, Måns och Alice...idag ska vi till kommunen och fixa pappa registreringen...måste även boka tid för 2 månaders kontroll och 3 månaders vaccin, tiden går så fort...hjälp...tänk att jag har snart vart hemma i fyra månader! Helt otroligt!


Vi hade tänkt börja på babysång idag men blev lite nojig, först syrran som sa att det är väldigt mycke baciller som frodas på såna aktiviteter och sen Malin som sa att de går RS här i kring. Nu får ju hon antikroppar mot de och har ett skydd på 75%, men ändå...man vill som inte riskera nått eftersom vi äntligen får vara en månad ifrån sjukhuset...det är ju ingen panik med aktiviteter för hennes del..är ju inte så att hon sjunger sådär väldigt mycke hemma eller visar nått direkt behov av de :) nåja, förr eller senare så ska jag börja iallafall...


Förresten, vad tycker ni om serien "Mammor och minimodeller" Inte konstigt att det skapar debatt och upprör tittarna. .. trevlig helg! Kan tänka mig att dom sju personerna i Vimmerby som satsade 60 kr och får dela på 133 mille har en riktigt trevlig helg....är så nöjd med mina 150 kr som jag vann på Postkodlotteriet.


 
 
Ingen bild

pia

21 januari 2012 11:54

hon kan verkligen "mysa på"....vi förstår att Ella är så glad o slippa sjukuset. Nä, huuuaa! håll er borta från sången, stora snoriga ungar som kommer o ska kladda o känna på bebisar....

 
Ingen bild

Susanne F mammagruppen

21 januari 2012 20:49

Hej Nanna! Det kommer inte att vara några snoriga förskolebarn på sången. Det är endast för bebisar. Jag förstår dock din oro efter alla turer med Ella. Jag känner att jag behöver lära mig lite roliga sånger och ramsor så jag kan underhålla Måns här hemma. Kan typ bara Imse vimse spindel...;) Annars ses vi i gruppen framöver!:)

 
Ingen bild

nanna

22 januari 2012 07:53

Hej Susanne! Va bra! Då börjar jag nästa vecka, själv kör jag "blinka lilla" och "bä, bä vita lamm" hela tiden :) stackars barn.

 
Ingen bild

Malin

22 januari 2012 11:28

Tack för fikan! Glömde nog tacka. Hon e så söt och passar verkligen i rosa :)
När jag var på babysången var det även barn som närmade sig 1 år, men inte var dt barn från förskolan, dom är ju där då. Åk dit och kolla läget och man märker ju om barn är snoriga och rossliga. Föräldrar som har vett stannar nog hemma om dom e sjuka. Men jag förstår att du är orolig för rs, dt är man ju annars oxå. Vet inte hur den smittan funkar, men dt har du säkert koll på och Ella har ju 75% skydd. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards