Direktlänk till inlägg 24 januari 2012

Stjärntecken...

Av nannasblogg - 24 januari 2012 06:51

...alla som känner mig vet att jag gillar det här med stjärntecken etc. och då hittade jag lite sånt skoj på www.babyn.se

såhär står det om vår skorpionbebis :)


23:e oktober – 21:a november
Planet – Mars och Pluto
Element – vatten

skorpionen babyNär skorpionbebeisen kommer till världen så är allas ögon på henne. Och det är precis så som det kommer fortsätta vara för en lång tid framöver, då den här bebisen till varje pris vill vara i centrum av allas uppmärksamhet. Hon är dessutom en ganska manipulativ liten krabat som suger åt sig av engergin från dem omkring henne.

Skorpionen är också en smula mystisk och svårtydd, vilket gör att det kan vara svårt att veta vad som är på tok när hon börjar att gråta. Ofta är det något som döljer sig under ytan, och det kan vara mycket svårt att dra det ur henne.

Räkna med att det kan bli maktkamper med den här bebisen, då hon räknar med att mamma och pappa och syskonen ska följa hennes planer. Det positiva som följer med detta är att hon vet vad hon vill, och hon är tydlig med att informera omvärlden.

En viktig detalj är att skorpionbebisen hatar smutsiga blöjor, så byt henne ofta! Ofta kan det vara orsaken till hennes missnöjen, men det är inte alltid ni kan stoppa ett utbrott så enkelt.

Den lilla skorpionen trivs i sällskap, särskilt om hon får stå vid rodret och styra.

Sammanfattningsvis så är skorpionbebisen smart, vill göra saker på sitt eget sätt och vet hur hon ska få det hon vill. Se upp!

 
 
Ingen bild

carina

24 januari 2012 10:21

det är så mina föräldrar har haft det! :-) kanske har fortfarande *s*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards