Direktlänk till inlägg 21 april 2010

Två månader kvar till midsommar....

Av nannasblogg - 21 april 2010 20:25

För exakt ett år sen hade vi våra midsommarplaner färdiga, lite kul o se här på bloggen vad jag skrev för ett år sen...o som ett brev på posten fick jag idag en mejlförfrågan om just midsommarplaner, lite lustigt sammanträffande. I år blir de nog byaföreningens midsommarfest på ängen här tillhörande korvgrillning o "små grodorna" runt stången ...


Nästa vecka kör vi igång med Stegtävling igen med jobbet o min silverplats från förra året blir nog inte lätt o leva upp till i år...de är nämligen alldeles för många hurtiga som har anmält sig. När de gäller träning i övrigt så har jag verkligen inte ansträngt mig något den senaste tiden...träningskortet sålde jag på Blocket för några veckor, inte för att jag blev less utan för att komma igång med utomhus träning istället....förresten så är de smidigt o köpa träningskort på Blocket, de enda som behövs är en enkel överlåtelse o du slipper medlems o onödigt långa bindningstider. Jag har oxå investerat i en Pilatesboll, men än så länge har den bara dammat i ett hörn...försökt o googla efter övningar, men hittade inga bra, behöver några fasta övningar som jag kan köra, annars blir de aldrig av. Snart är de dags för Greys, missa inte de!

 
 
Ingen bild

Nanna

21 april 2010 21:06

Greys va de ju inte..utan hockey...SUCK!

 
Ingen bild

pia

22 april 2010 16:24

skönt o höra att du "taggat" ner med träningen, för det var ju inte riktigt klokt och kliva upp vid 5 för att "gymma", mycket trevligare och äta en STOR frukost, mums! Varför gillar jag inte Greys längre?!? (förr kunde jag inte missa ett avsnitt)

 
Camilla

Camilla

22 april 2010 20:41

Jaha, så man kan köpa/sälja träningskort på Blocket? Ja det gäller att vara kreativ, det mesta går ju att sälja på Blocket nuförtiden.

http://kinnarinen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

carina

23 april 2010 09:02

att bara sitta på sin pilatesboll när man tex tittar på Grey's är kanonbra för coremusklerna
annars kanske detta är något
http://www.muscles.se/traning-med-pilates-boll/
http://www.dreamfix.se/search.php?search=pilatesboll%20%F6vningar

lycka till!

 
Ingen bild

carina

24 april 2010 13:50

var det verkligen så att vi hade planerna klara för midsommar två månader innan. imponderande.

i år trodde vi att vi skulle på bröllop på midsommarafton...vilket jag inte såg framemot dock...men det har inte kommit några inbjudningar än så jag tror vi får tänka om för midsommar....

 
Ingen bild

Nanna

24 april 2010 17:44

Carina, tack för träningstips sidorna, hittade andra bra träningsprogram där oxå..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards