Alla inlägg under april 2010

Av nannasblogg - 11 april 2010 16:56

   Måste bara visa vad jag lyckats få ihop på några månader...har suttit som en pensionär på kvällarna o broderat korsstygn...de kanske inte syns så bra men de står då namn (Sofia) vikt, längd o tid när hon föddes....nu har jag fått ihop fyra doptavlor (alla syskonbarnen har fått varsin) o jag tror att de här blev den sista   ...o sen måste jag oxå visa er mina nyinköpta gummistövlar...sååå fina eller hur? Tog en tur med bilen till Nacka Forum förra helgen för första gången..de gick bra men ner i parkeringshuset körde jag inte, de får bli en utmaning nästa gång  

  

Vi har haft riktigt härligt vårväder idag..städat o fixat på tomten som vanligt..har vart lite småtrött i helgen, haft flera sena kvällar i veckan bl a personalfest o igår middag  på Grisslinge Värdshus http://www.grisslingebistro.se/omoss.html  riktigt god mat o trevlig restaurang! På fredagar kör dom pub o liveband som är väldigt populärt...

     Såhär blev förresten min klippning...

Nu ska jag damma av Claes gamla våffeljärn (den ser riktigt retro ut alá 70-tal orange oxå) här ska de gräddas våfflor  till söndagsmiddag, hej så länge!


Av nannasblogg - 2 april 2010 15:15

    

Snösmältningen är i full gång här...såhär ser du ut efter vägarna här....fort har de gått, på bara några dagar så har de försvunnit massor...så himla skönt! Idag har de vart kanonväder, utomhus hela dan o städat som vanligt på bygget o ute på gården...ser ni, man kan inte tro att de för några veckor sen låg drivor på tomten...

      

Ser ni dom brädorna som går på taket, de är dom som jag har vart me om o sätta dit...lite imponerad själv faktiskt....luckan som ni ser i taket går upp till en vind där de finns hur mycke plats som helst, vi hade inte räknat me de utrymmet så de kom som en positiv överraskning...funderar på o lägga långväga gäster där uppe o sova oxå   gissa om de blir varmt där när solen gassar på....

    

Av nannasblogg - 1 april 2010 08:51

  ...ät o må gott i helgen...själv blev jag lite avskräckt när de gäller påskgodis...hörde på nyheterna i morse att smågodis innehåller LÖSS...huuua....

Om ni vill läsa om dagens aprilskämt i olika lokaltidningar, gå in via länken; http://aprilskämt.se/visa/?238  den som ligger på andra plats från RFSL är rolig...nä nu drar vi till Blåkulla tjejer   

Ovido - Quiz & Flashcards