Direktlänk till inlägg 19 april 2010

Vårtecken...

Av nannasblogg - 19 april 2010 18:46

    

Några säkra vårtecken lyckades jag hitta på tomten i helgen, krattat o fört en massa skräp till soptippen så vårstädningen är i full gång här, de mesta brukar vi elda upp på en gång. Vi har ständigt en brasa igång varje helg, tur att vi inte har grannar så nära. Jag överlevde sprutan (TBE vaccinet) i lördags, de kändes inte alls faktiskt...lite pinsamt bara, när de va min tur o gå in i vaccinbussen då sa C högt "skrik inte så högt nu så du skrämmer alla" o där utanför stod de barnfamiljer o väntade   en till dos behöver vi ta om en månad sen ska de va fullt skydd. I helgen har jag vart me o spikat ytterpanel på huset, en hel vägg, i början gick de sådär men sen mot slutet efter ca femton brädor då fick jag riktigt bra sving me hammaren. Jobbveckan har börjat med en föreläsning idag,  "Ta skit! Och gör det till Guld" http://www.fortbildarna.se/stad.php?id=4 med Alex Schulman och Annika R Malmberg, handlade om hur man tar emot/ger kritik o gör något bra av de, intressant o mycket igenkännande...ångrade att jag inte köpte boken men den går säkert o köpa på nätet som allt annat...

 
 
Ingen bild

pia

20 april 2010 20:34

härligt med vårblommor! här har vi det oxå fint, solen värmer och snön är nästan helt borta, eller kanske inte.

 
Ingen bild

Erika

24 april 2010 08:17

Ibland känns det väldigt jobbigt att bo här uppe... T ex när man ser såna där blombilder. Tycker vi har sjukt mycket snö kvar. Har ngn blomma i rabatten som knappt brukar hinna börja blomma innan det blir höst... Voine voine =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards