Alla inlägg under mars 2014

Av nannasblogg - 19 mars 2014 19:59

....kan rekommendera chill out boxen, god! Blir bara ett litet glas för sen är de sova som gäller för här har nämligen båda barnen hostat nu några nätter, ganska kämpigt med två som hostar typ varannan gång. De är sådana här stunder som jag får känna på ordentligt hur de är å vara tvåbarnsmor. Alltid undrat hur Familjerna Annorlunda fixar alla barnens "sjuknätter" eller överhuvudtaget "stöknätter" för där är de knappast bara två som samtidigt "lever om" nattetid?! De är för mig en gåta :)  

Av nannasblogg - 18 mars 2014 14:32

....lite snö kvar här å betydligt kallare än vi är van vid så vi har fått pälsa på oss ordentligt men annars så fint med sol å klarblå himmel så de har blivit några promenader varje dag till lekplatsen å över gränsen såklart. Idag var de Ellas tur å gå till frissan igen. En fin page blev de, en modernare variant med kortare baktill å lite längre på sidorna å som vanligt satt hon hur fint som helst t o m när frisören fönade håret, stolt morsa! Frisören var så imponerad av hennes tjocka å fina hår, tydligen inte så vanligt å ha de som tvååring, hårkvaliten har hon ju inte ärvt av mig så mycke kan jag säga. Imorn är de min tur å sätta mig i frissa stolen.

Av nannasblogg - 16 mars 2014 11:18

....å nu påväg till Haparanda. Perfekt att de finns plats för vagn i bussen å väldans skönt att båda sover för de är nämligen en aningens seg å trött nybliven 40 åring, snälla låt denna resa på 2,5 timme gå fort!! 

Av nannasblogg - 16 mars 2014 00:26

....då var de en cosmopolitan, mums!

Av nannasblogg - 15 mars 2014 07:42

....då var de dags, är jag verkligen så gammal?! Känner mig inte som 40, beror nog på att barnen är så små. Som ni ser så blir de SPA under dagen, både bubbel i dayspa å sen en behandling med helkroppspeeling, kan bara säga att de behövs!

Av nannasblogg - 14 mars 2014 18:20

....i soffan. Flygresan gick bra, men då hade jag ju hjälp oxå. Ella fick fönsterplats så hon satt mest å tittade ut genom fönstret å upprepade "Ella flyger". Vagnen kom fram å var hel. I natt tog mamma Emil hela natten, för första gången utan lillgubben en hel natt :( kändes konstigt men jag tror att de blev mer sömn än vanligt eftersom jag känner mig lite piggare. Två tänder är påväg så jag vet inte om de är de som gör att han är lite "skrikig" just nu på kvällen/natten. Idag blir de paj med avokadosallad å operatårta. Vi kör nämligen födelsedagsmiddag/fika redan ikväll å sen imorn blir de dans hela natten lång :)

Av nannasblogg - 13 mars 2014 11:05

....har kollat fel på tiden för avgång så vi var över en timme för tidigt på Arlanda, får skylla på sömnbrist. Men vi klagar inte, de blev å ta de lugnt med Maxbox å sallad. Med boxen följde de med en Tom å Jerry mössa som Emil fick testa. 

Ovido - Quiz & Flashcards