Alla inlägg under mars 2014

Av nannasblogg - 12 mars 2014 06:34

....Ellas 6:e flygresa å för Emil blir de andra gången. Idag står de bl a packning på "att göra" listan å för första gången så ska jag ha med en vagn. Plastpåsen som vagnen ska packas ner i har C fixat så vi kan redan här hemma se om vagnen går i å packa allt färdigt. Ska bli spännande å se om den sen kommer fram hel, vad jag läst å hört så är de ju inte helt ovanligt att vagnen går sönder. Nåja, de blir ett senare problem.

Mommo veckan här har gått så fort. Vi har inte gjort några större utflykter, mer än en sväng till affärerna här i "byn". De har istället blivit en del fix här hemma, alltid finns de nått å göra å sen har jag gjort bort några jobbdagar på dagis, varav en idag eftermiddag. Emil har blivit riktigt bundis med mommo efter flera dagar bara dom två :)

Av nannasblogg - 9 mars 2014 12:43

....klädsel - smoking å converse.

Av nannasblogg - 8 mars 2014 12:18

..,,av vårsolen...riktigt najs med en stor kopp kaffe å en chokladbit å båda barnen sover. Mommo anlände i torsdags så de har hunnits med allt ifrån storkok, städ å nu är frysen på avfrostning.

Av nannasblogg - 7 mars 2014 14:29

.....en heldag på Junibacken idag. Fanns massor å leka med där å sagotåget var riktigt spännande!

Vi "sprang" på prinsessan Estelle med pappa Daniel, hade lite svårt å tro mina ögon när dom plötsligt stod där framför Lilla gubben. Tror nog att alla andra som var där blev nog oxå lite ställda när dom gick där helt "fritt". Kul! Inte varje dag man springer på kungligheter. Riktigt söt var hon lilla Estelle!

(Bilden lånad från Google bilder) Var inte så modig att jag vågade mig fram med kameran.

Av nannasblogg - 6 mars 2014 11:22

....i city Åhléns å nu kunde jag inte låta bli, de fick bli två Pippi plagg som får följa med hem.

Av nannasblogg - 6 mars 2014 07:07

....nu har jag fått de riktigt fint i Ellas rum, om jag får säga själv. Nå de är ju Emils oxå men än så länge bara som lekrum å just nu mer "tjejig" stil. Visst de är för litet å skulle få vara dubbelt så stort men inte mycke å göra åt nu, så småningom kommer Ella å få ett rum på övervåningen. Har fått foton på plats, krokar för väskor, paraply etc å som sagt ordning å reda på allt t o m i garderoberna, sånt gillas!

Av nannasblogg - 5 mars 2014 11:24

....Viktväktarnas nollpoints soppa med lågkalorinudlarna. Dessutom är Varma koppen ett bra lunchalternativ, grönsakssoppan endast 45 kalorier.

Av nannasblogg - 4 mars 2014 06:16

.....för idag fyller den här bloggen 5 år   Minns så väl när jag började, de var i min tvåa i Bromma när jag precis köpt en liten minilaptop å låg i värsta vinterkräksjukan,  kan inte tänka mig att jag då trodde att den här skulle vara igång fortfarande efter fem år å så mycket som hänt sen dess!!! Fast de inte skrivs så värst mycket vettiga saker här så  tycker iallafall jag att de är kul å gå tillbaka  å läsa inlägg från tidigare år så vi får väl om de blir fem år till ......

Ovido - Quiz & Flashcards