Inlägg publicerade under kategorin Resor

Av nannasblogg - 8 april 2013 11:57

...har vi verkligen haft! På fredag morgon steg vi upp tidigt för att ta oss till vikingterminalen. Viking Grace åker nämligen redan 7:30 å är tillbaka 6:30 om man väljer övernattning, vilket vi gjorde. En superfräsch båt, märktes att de var nytt de t o m luktade gott vilket de inte gör på Cinderella som många av er säkert vet :)

Tjusigt välkomnande i hytten i form av en platt TV skärm där vi hälsades välkomna å vi hade lyxat till de med fönsterhytt så där satt Ella mest å ropade "titta"....

Fanns en hel del cool inredning, de allt som sagt oförstört eftersom båten är så ny....sen är de nog ingen direkt partybåt pga dess avgångstider så den kommer nog å vara välbehållen en längre tid skulle jag tro...

Vi hade både frukost å lunchbuffe, fin utsikt hade vi oxå från vårt bord...alla åt med god aptit b l a den klassiska vaniljglassen med finsk kolasås gick hem som ni ser på bilden.

SPA avdelningen var från 3 år så dit kom vi inte in men syrran å Victor var å bubblade å bastade, riktigt najs även de!
Kopplade av med några drinkar i baren medans Ella tog en svängom på disco golvet..

...annars var de mest barnaktiviteter som gällde för oss, de fanns två små lekrum där vi höll till å sen såklart spelrum för äldre barnen....Ville Viking underhöll såklart....en båt att rekommendera om man är morgonpigg!

Vår tjej börjar vara riktigt berest....innan 1,5 års ålder har hon hunnit med två båtresor å tre flygresor upp till norr...eller snarare fyra eftersom vi åker upp igen till Valborg.

Av nannasblogg - 25 februari 2013 09:43

....vilken genial ide att erbjuda sulky vagnar på flygplatsen! Bäbis har skött sig exemplariskt fram tills vi hittade en vagn, hållt mamma i handen till incheckning å genom säkerhetskontrollen...var liiiite nervös hur de skulle gå, bära är ju inte aktuellt med två väskor....nu flygresan.

Av nannasblogg - 24 februari 2013 16:19

...i sunderbyn (en "förort" till luleå) med "tjejerna" från universitetstiden, de var verkligen inte igår vi sågs! Nu ser de ut som att vi sågs i affären men riktigt så var de inte, glömde ta foto så de fick bli vad jag hittade på hemvägen....

Av nannasblogg - 24 februari 2013 11:11

...i strålande sol...

Av nannasblogg - 23 februari 2013 14:55

...en Barcelona fotölj i syrrans nya lägenhet...inte varje dag fröken får sitta i så fina möbler...

Av nannasblogg - 23 februari 2013 11:20

...påväg mot Lule, en resa på 2,5 timme...de blir slutdestination innan hemfärd på måndag...smidigt att de är så stora bussar, finns t o m en vagnplats eller egentligen är de väl en rullstolsplats...tajmar avgång med sovtid så man får lugn å ro kanske möjligen halva resan iallafall.

Av nannasblogg - 19 februari 2013 07:25

....vintrigt som bara den är de här, snö i massor men som tur är så är de inte så många minusgrader. Ja, vad pysslar vi med här? Jo, vi är utomhus varje dag, känner mig riktigt duktig i skillnad mot hemma där jag mest vart lat med promenaderna den senaste tiden. Sen finns de ju fler affärer å kika in i här än ute hos oss i skogen, de ger såklart mer motivation. Vi måste även ta oss till en frissa för klippning, även jag är i akut behov, spännande å se hur de går, fröken lär nog inte gilla de men man kan ju bli överraskad.

Postkodlotteriet har vart här i stan för ett par dagar sen...tyvärr inte på vår gata men de var vääääldigt nära att dom knackade på här, tänk vilken grej de hade vart! Lustigt att vi, precis dagen innan, snackade om att dom kommer aldrig hit upp. Så vill ni se en glimt av "the big city" Happis, kolla på Postkodmiljonären på fredag, antar att de kommer med där då, lyssna speciellt in dialekten :)

Av nannasblogg - 13 februari 2013 15:41

....vilken tur att syster kom på snabbvisit igår till oss så jag har bärhjälp nu på flyget.... för efter en rejäl födelsedagsmiddag så började jag imorse kräkas :( vinterkräksjuka in the house kan man lugnt säga, nu, peppar, peppar känns de bättre men de blir en spännande resa upp....syrran å C knaprar hela vitpepparkorn så vi får se om dom slipper...Ella gjorde sitt häromnatten så hon är färdig. Phu, kräktes sist gjorde jag sisådär fyra år sen då jag drabbades av dehär, huva!