Inlägg publicerade under kategorin Resor

Av nannasblogg - 24 april 2012 08:45

....lillgumman ser ju pytteliten ut :) ser ni vilken fin jeansklänning hon har på sig...den har hon fått av Sofia (tjejen med rosa tajtsen) å inte bara den utan en hel del andra kläder i stl 74 så nu har vi igen en massa nya kläder.

Flygresan gick jättebra! Inge gråt alls vid lyft å landning utan hur snäll som helst, somnade lagom när kaffet serverades å vaknade sen vid landning, till på köpet så har hon sovit sin första hela natt här..från kl.19 till 5:30! Vi har t o m åkt buss i 2,5 timme hit till haparanda å även de gick bra.

...provsmakat jättemajskrokar...riktigt kladdigt å härligt!

Av nannasblogg - 19 april 2012 08:22

....nu flyger vi upp till norr, hemma igen den 3 maj!

Av nannasblogg - 13 juni 2011 18:40

...efter lite mer än en veckas semester o jag har haft de så bra så! Nå jag åkte väl inte direkt till upp till kyla som jag skrev i förra inlägget...kanske första dagarna men sen blev de riktigt hett o då menar jag verkligen att luften stod still, riktigt härligt att norrlänningarna får uppleva tropisk värme :) det är dom ju tyvärr inte bortskämda med. Dagen innan studentfirandet tog jag o syrran ut den blivande studenten på en middag på Allstar i Lule o sen en sväng även på Färjan som för er som inte känner till den så är de en, ja vad ska man säga, party/gå ut o äta båt som står i norra hamnen under sommartid o de är där allt händer :) Här kommer några härliga sommarbilder från den kvällen....

...verkligen supergod mat på Allstar, rekommenderas om ni besöker Luleå! På själva studentdagen höll vi som sagt på o flyta bort i värmen, tänk att "lilla" Jonathan har blivit så stor :)  o duktig har han vart, fick nästan bara VG o MVG i betyg oxå. Mediaprogrammet gick han ut o vill plugga vidare till grafisk designer. ....

....sen var jag även en sväng till Haparanda o första gången till lägenheten dit föräldrarna flyttade i årsskiftet..den ligger typ några meter bort från den förra så de var inte någon längre flytt men en lite större lägenheten. Den ligger väldigt fint vid "beachen" i Happis :) se bara vilken utsikt jag hade från mitt "hotellrum" med helpension    ...sen om man går vidare bara några meter till efter stranden som ni ser på fotot så har dom gjort väldigt fint med möjlighet att spela fotboll, beachvolley, sola etc...

...träffat såklart även Victor o Sofia...Victor  var de nu inte så länge sen jag såg senast eftersom han hälsade på oss i påskas, men däremot Sofia,  som blir två år i november, hade jag inte sett på ett år o jag säger då bara, herre jösses vilket charmtroll hon är! Jag måste då säga att båda mina systrar har då så fina o väluppfostrade barn så jag blir riktigt imponerad!

Här på hemmaplan har de hänt en del, både utomhus o inomhus...utomhus ser tomten runt huset ut som att en mullvad har röjt runt, groparna ska så småningom fyllas o täckas igen. Inomhus är sovrummet nästan färdigt,  allt målat o golvet färdiglagt, bara golvlister som fattas o dörren, blev superfint med mitt färgval t o m C erkänner de nu!

Av nannasblogg - 2 augusti 2010 14:34

...ut till Sandhamn där vi övernattade...strålande sol både lördag o söndag...de är alltid lika trevligt på Sandhamn...vi åt middag på Värdshuset o gick upp till hotellet o tog några drinkar...som vanligt va hamnen full med riktigt snygga båtar!

Under söndagen åkte vi runt o tittade på olika skärgårdsöar...bl a Husarö...

...även Lådna, Ingmarsö o Finnhamn...

...på vägen hem bytte vi upp oss till en liiiiite större båt

Av nannasblogg - 29 juni 2010 21:14

...tog flyget tiiiiidigt igår morse o åkte till jobbet direkt, vilken värme man möttes av på arlanda! Lite skillnad mot Luleå där de blåste kalla nordan vindar...svårt o tro att man är i samma land. Jag ska försöka ladda ner bilder sen från helgen, har inte riktigt lyckats lära mig hantera nya mobilen än o orkar inte läsa instruktionsboken...midsommarhelgen va jag i Happis, de blev utgång på själva midsommarafton, till ett ställe på finska sidan i Torneå..dit alla som inte har något annat trevligt skärgårdsställe o va på går...  kul hade vi iallafall! Sen har jag gosat med lilla Sofia o Victor så de har vart ännu en helg me barn..nu till helgen blir de fullt upp igen för här hemma ska de firas en blivande 40 åring, tänkte ge mig in på o göra en smörgåstårta...har lyckats tidigare så de ska väl gå den här gången oxåi ....på önskelistan står de ett apelsinträd, hur kul är de o köpa ett träd

Av nannasblogg - 14 augusti 2009 20:51

Igår eftermiddag hade vi så härligt väder här ute så vi tog vårat pick och pack och åkte ner till båten för att stanna ett par dagar ute på sjön. Precis när vi hade packat ner allt och startat båten då kom första regndropparna...men vi tänkte att de är säkert bara en skur och så vi åkte iväg ändå. Väl framme ungefär vid Möja då blev himlen alldeles svart och de började ösa ner så de var bara att vända och åka hemåt igen. Lite läskigt ute på sjön när regnet öste ner, såg knappt ut från båten...nåväl, vi kom hem iallafall välbehållna och de var bara att packa upp allt igen..

Har ni smakat på den här? En nyhet bland cidersortimentet, super god!!! Den här iskall med Estrellas Favoritmix påse, de ni, de är fredagsmys för mig :)

Har ägnat dagen åt att bl a göra en priskalkyl på alla nya fönster som ska inhandlas till huset, nu måste vi verkligen bestämma oss för vad/hur vi ska ha de och de är inte lätt! Ritningarna förändras varje dag :) alltid något nytt som man kommer på, som tur är så blir de bara bättre ju mer vi planerar och ritar om...