Alla inlägg under september 2013

Av nannasblogg - 7 september 2013 19:04

....västerbottenpaj, kräftor, räkor, aioli å mousserande.

Av nannasblogg - 6 september 2013 16:27

....å en ny upptäckt, Ella ritar nu stora cirklar från streck å prickar blir de nu runda former...ehh, vad? Kanske ni undrar vad som är så märkvärdigt med de men de är ett steg framåt i utvecklingen har jag minsann läst :) Ännu en dagisvecka avklarad å hon trivs fortfarande himla bra, favoriten just nu är den stora rutschkanan som inte ens jag vågar åka.

Vi väntar besök här, syster med man är påväg hit från norr å stannar hela helgen, vilken tur att vädret är så fint så de blir nog å tända grillen ikväll. Men först måste jag dricka ett par koppar kaffe så jag håller mig vaken lite längre ikväll, Emil tyckte nämligen att jag inte skulle sova så mycke i natt, bara sisådär fyra timmar sammanlagt tyckte han var tillräckligt.

Trevlig helg!

Av nannasblogg - 5 september 2013 20:17

....blev de efter sjukhuset. De var inte igår vi var på restaurang å åt, inte alla samtidigt iallafall, här slösas de inte med familjemys :) förresten, lillprinsens  första restaurangbesök, 6 veckor gammal...proppmätt är jag just nu, skagentoast till förrätt å sen skärgårdsgrytan, mums! Hann tyvärr inte njuta av utsikten värst länge eftersom de fanns en som hade "myror i brallan" men visst är de helt otroligt att de är typ 23 grader å september.

Kontrollen gick bra å träffen med tandhygienisten likaså. Ella har fått 16 mjölktänder...20 ska man ha fått vid 3-års ålder. Hon kände att ytterligare två var påväg så tydligen är hon rätt så tidig när de gäller tänder, vilket i sin tur innebär att de är ännu viktigare att vi inte slarvar med tandborstningen. Extra viktigt med tänderna längst bak för dom ska hon ha till 10-12 års ålder, just dom som är svårast å borsta, kanske man borde komma ihåg sånt här från sin egen barndom? Jag minns bara flourtanten å en hemsk tandläkare som jag gick till i låg/mellanstadiet, fanns väl inte så många alternativ i byhålan :)


När de gäller sötsaker så fick jag oxå lära mig att det är inte egentligen just sötsakerna som är farligast utan SMÅÄTANDET av vad som helst å att konstant gå runt å dricka läsk/saft, eftersom ALLT utom vatten fräter på tänderna. Så en bulle eller en glass då å då kan vi fortsätta med :)

Av nannasblogg - 5 september 2013 12:21

...till dop den 5 oktober, även den här gången väldigt enkelt å litet, nästan så att man skäms för att boka upp kyrkan för så få personer. Upplägget blir nog oxå samma som Ellas d v s samma psalmer men musik till utmarsch måste ju bli "Du käre lille snickerbo nu kommer jag...:)

Nu är de 6 veckor sen snittet å jag får börja så smått med träning...något som verkligen är ett måste, speciellt mage å rygg, aj, aj...kanske skulle börja med hemmaträning först, de finns ju ett myller av träningsprogram på nätet, bara å leta fram ett Core program eller göra som tränaren å 5 barns mamman med magrutor, Olga från Biggest Looser, inga situps utan de är "plankan" som gäller!

Nä, nu ska vi bege oss iväg mot Astrid Lindgren, liten hjärtkoll å besök hos tandhygienist för Ella.

Av nannasblogg - 4 september 2013 21:01

....har jag fastnat för...helt oplanerat egentligen...de har bara blivit så eftersom mina kvällsrutiner passar med tiden då de sänds d v s nattningen av barnen brukar vara nästsn färdigt då. Senast åtta ligger Ella i sin säng å sen lägger jag mig i sängen å tittar på Idol å matar Emil tills han somnar (just nu går de dock inte så bra, han knorrar, grymtar å boxas för fullt). Rätt så skönt å bara slötitta eftersom kvällarna går i ett, har en favorit, en snygging å jo, han är hela 29 år :) minns inte namnet. 

Nä dags å släcka lampan, go natt!

Av nannasblogg - 3 september 2013 09:39

...å nya ryggsäcken har vart på sen klockan sju i morse! Mammas lilla tjej har blivit så stor :(

Ovido - Quiz & Flashcards