Alla inlägg under september 2013

Av nannasblogg - 25 september 2013 20:01

.....så har ännu en vecka gått...tänk att jag nu vart hemma i två år å de har då inte gått en enda dag då jag känt att de har blivit långtråkigt..visst kan dagarna bli långa när de är kasst väder som t ex snöstorm men inte så att jag tänker att "gu vad jag längtar till jobbet :)"...jahap, vad har vi gjort idag? En promenix ner till föris som vanligt å sen stressade vi iväg å träffade prästen för ett dopsamtal. Jag hade förberett allt så jag räckte bara fram ett papper å sa "såhär ska vi ha de" å hon vart nöjd så samtalet gick på typ 20 min så plötsligt hade jag massor med tid kvar innan de var dags å hämta fröken. Hittade förresten några "nya" psalmer på dopguiden.se bl a en fin en med Py Bäckman som hette Lilla barn. Efteråt gasade jag å Emil iväg å åt lunch å drack latte på Sastas café i lugn å ro, riktigt gott! Sen har jag googlat runt å letat fina dukningssaker till dopet, hittade en sida Partypalatset.se så därifrån klickade jag hem lite av varje, mycke ljusblått blir de :) Numera beställer jag typ de mesta på nätet, enklast så.

Av nannasblogg - 24 september 2013 21:11

...hämtades idag, nämligen en växasäng till Ella, Ikeas Vikare heter den..finns dock inte i sortimentet längre men för 400 kr med madrass så var de taget :) Nu ska jag bara fixa till den lite med några idéer som jag fick från en annan blogg.

Av nannasblogg - 24 september 2013 21:01

...å är så nöjd med mathem.se...himla smidigt, kommer i tid, mejlinformation hela tiden allt ifrån att ordern är packad till om någon vara är slut. Har jämfört priser å på dom vanligaste varorna skiljer de knappt nått, går du till affären ja, då slinker de lätt ner en vara extra eller två å vips så har man fyllt upp mellanskillnaden med sånt som man egentligen inte behöver dessutom är dehär ett bättre alternativ än å handla med en aktiv snart 2 åring å en bebis.

Av nannasblogg - 24 september 2013 14:38

...för första gången...nu som ni ser ligger han i matkoma påväg hemåt. Vi har vart i Åhléns city å träffat...

....den här glada killen med mamma å även den nyblivna 40 åringen tittade förbi på en lunch, å lite senare även Carina. Åhléns är verkligen perfekt å strosa runt med barnvagn å luncha, mycke plats å allt under samma tak.

Allt gick väldigt smidigt förutom SL:s sms biljett som man kan bli tokig på, funkar typ varannan gång å såklart inte när man har en bebis som är missnöjd i vagnen, morr....

Av nannasblogg - 23 september 2013 10:15

....å han är ju bara så go vår lillebror!

Av nannasblogg - 21 september 2013 21:23

....istället för 40 årsfest idag hos Camilla så har de vart byte av bajsblöjor å annat smått å gott å framför mig har jag ännu ett nattpass...ja, vad är väl en bal på slottet :) Nä, ingen fara egentligen...tyckte att Emil är för liten för att lämnas å sen skulle jag bara sitta å oroa mig där. Grattis till dig Camilla ännu en gång, hoppas du gillade presenten!

Av nannasblogg - 20 september 2013 16:55

.....eller föris som jag läste i Vi föräldrar, kanske bättre å säga så eftersom de heter ju förskola...okej då säger vi så istället. Vi åkte till ett litet lekland med café å hade sällskap av barn å mammor från mammagruppen....verkligen ett perfekt ställe å ha med båda barnen där! Ella kunde klättra å leka utan att jag behövde springa efter.

Av nannasblogg - 18 september 2013 13:14

..extra glad efter dagis idag...en bilar rittavla väntar här...

Ovido - Quiz & Flashcards