Direktlänk till inlägg 5 september 2013

Spontant restaurangbesök...

Av nannasblogg - 5 september 2013 20:17

....blev de efter sjukhuset. De var inte igår vi var på restaurang å åt, inte alla samtidigt iallafall, här slösas de inte med familjemys :) förresten, lillprinsens  första restaurangbesök, 6 veckor gammal...proppmätt är jag just nu, skagentoast till förrätt å sen skärgårdsgrytan, mums! Hann tyvärr inte njuta av utsikten värst länge eftersom de fanns en som hade "myror i brallan" men visst är de helt otroligt att de är typ 23 grader å september.

Kontrollen gick bra å träffen med tandhygienisten likaså. Ella har fått 16 mjölktänder...20 ska man ha fått vid 3-års ålder. Hon kände att ytterligare två var påväg så tydligen är hon rätt så tidig när de gäller tänder, vilket i sin tur innebär att de är ännu viktigare att vi inte slarvar med tandborstningen. Extra viktigt med tänderna längst bak för dom ska hon ha till 10-12 års ålder, just dom som är svårast å borsta, kanske man borde komma ihåg sånt här från sin egen barndom? Jag minns bara flourtanten å en hemsk tandläkare som jag gick till i låg/mellanstadiet, fanns väl inte så många alternativ i byhålan :)


När de gäller sötsaker så fick jag oxå lära mig att det är inte egentligen just sötsakerna som är farligast utan SMÅÄTANDET av vad som helst å att konstant gå runt å dricka läsk/saft, eftersom ALLT utom vatten fräter på tänderna. Så en bulle eller en glass då å då kan vi fortsätta med :)

 
 
Ingen bild

Mari

6 september 2013 10:15

Bullandö? Där var vi på onsdag med, fantastisk i eftermiddags-/kvällssolen just nu!

nannasblogg

6 september 2013 13:21

Japp, bullandö!

 
Ingen bild

pia

6 september 2013 15:07

Va mysigt! härligt med sommarvärme. Vi har oxå haft rätt bra väder här tycker jag. (Claes ser så ung och pojkaktig ut, bli han bara yngre? hihi)

nannasblogg

6 september 2013 16:33

Jasså de tycker du att han gör. Nå han får ju inga rynkor eftersom han får sova :) annat är de me mig. Han vill egentligen inte vara med på bloggar eller fb eller nått annat, därför jag aldrig fotar han men tänkte jag måste nångång så folk inte tror jag är "singel" :)

 
Ingen bild

Mari

6 september 2013 19:20

Trodde att vi som klarar undvika familjemys får lov räkna oss som singlar.....;-)

nannasblogg

6 september 2013 19:29

ja, de kanske är så :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards