Alla inlägg under oktober 2010

Av nannasblogg - 13 oktober 2010 19:59

...o se vad jag hittade..coola va! Riktigt hög skaft o bekväm kilklack o inte minst billiga..finns på Deichmann i Nacka Forum..stövlar kan man inte ha för många av.

Av nannasblogg - 11 oktober 2010 18:49

DAGENS KLÄDER: Svarta byxor, orange/korall tunika, svart kavaj...
DAGENS FRISYR: Nytvättat o kammat o inte så mycke mer...
DAGENS SMINK: De vanliga..Lancome Concealer, Nivea foundation, Lancome löspuder, Maybelline expresse volume mascara, Make up store ögonskugga o kajal..

DAGENS PLANER: Knega hela dagen...
DAGENS BÄSTA: Kom iväg i tid från jobbet..
DAGENS ROLIGASTE: Spontan positiv feed-back av min rumskollega..
DAGENS TRÅKIGASTE: De som jag målade i lördags måste göras om på nytt..färgen har fått gula skiftningar..vet inte hur...morr..

DAGENS HUMÖR: Trött..svårt o sova i natt..vaken sen kl.3:00...kan inte skylla på fullmånen den här gången...
DAGENS FUNDERING: Om man skulle köpa ett träningskort..finns de ett gym nära Nacka forum?
DAGENS BEROENDE: Läsa mina favorit bloggar såklart :)
DAGENS SAKNAD: Definitivt varmare kläder...dags o ta fram Åre mössan..
DAGENS LÅT: Allt som Mix Megapol spelar från kl.6:30 till kl.8:00

DAGENS FILM/PROGRAM/SERIE: Såg slutet av Glamour, Förkväll o snart Biggest Looser....
DAGENS MÅSTEN: Finns de egentligen några måsten?
DAGENS MOTION: Cykeln till o från bussen...måste skärpa mig o ta tag i träningen igen..
DAGENS VÄDER: KALLT! Gillar INTE hösten..sommar året om ska de!
DAGENS GODIS: En liten bit mörk choklad...

Av nannasblogg - 9 oktober 2010 20:24

...efter en bilresa ända till Gudö, är mäkta stolt att jag lyckades hitta tillslut! Först var jag liiiite nervös för tunneln, men de var ju en baggis jämfört med vad som kom sen, trodde ett tag att snart hamnar jag i Nynäshamn men på något sätt så lyckades jag tajma rätt avfart o av en ren slump dök plötsligt Gudö skylten upp o sen kände jag igen mig...phu..hade faktiskt ingen aning om var jag befann mig ett tag, tänk att man kan ha tur ibland...sen på hemvägen tog jag en annan väg som skulle vara kortare..Sebbe var snäll o la in sträckan på min mobil...de gick i o för sig lite snabbare men eftersom jag irrade bort mig en sväng i Skarpnäck så tog de nog ändå nästan lika länge..o de såg säkert väldigt roligt ut för i rondellen innan Globen körde jag ett ärevarv   trots min värdelösa lokalkännedom så har jag ändå lite pejl på åt vilket håll jag ska o de är nog tack vare att jag har bott på mer än en adress under mina år i Stockholm.


Nu har jag fått mersmak av bilkörandet o funderar redan på vart de bär av åt nästa gång?! Dock inte in till stan, de får vänta ett tag till. Tack för idag, Camilla, jag svänger gärna förbi fler gånger! Fick äntligen se den nya fina relaxen o nya badrummet, så himla fint! Längtar tills vårat blir färdig! Jag hade Bella i famnen flera timmar o hon t o m slumrade till ett tag o Felicia var så glad o sprallig o underhöll oss med Pippi visor   Inget bra på TV ikväll..Dansfeber är inte direkt någon favorit..men får väl se de eftersom de inte finns nått annat..ha en fortsatt trevlig helg!!

Av nannasblogg - 7 oktober 2010 19:04

....vart på två dagars konferens i Nynäshamn på Utsikten (på bilden ser ni tavlor eller säger man konstverk från stället vi var på)..ätit en massa god mat o min fika ransons är fylld för flera månader framöver...o nej, GI och/eller LCHF har jag inte ägnat en tanke  stället heter ju utsikten o ligger väldigt fint nästan vid hamnen i Nynäshamn...men tyvärr hade jag inte turen o få den bästa utsikten från mitt rum...

  

...men ett mysigt rum i allafall  med en minibar med ett gott vin..... ...o precis när jag skulle ta ett glas o piffa till mig innan middag fick jag beskedet att herr och fru Kahn blivit husägare, ett stort grattis till er! Jätte fint och fräscht hus, där kommer ni o trivas! 

Vi gjorde faktiskt lite nytta oxå under dagarna, inte bara mat o fika..bl a olika gruppövningar...en där vi fick en papperslapp som fästes på ryggen o så fick vi gå runt o skriva på varandras lappar positiva komplimanger..har faktiskt gjort övningen med barn o vuxna i skolan, väldigt uppskattad av både stora o små! Här ser ni vad som stod på min lapp...hjälpsam, kunnig, en doer, kompetent, sunt förnuft, Ett äss!, tillgänglig, effektiv, strukturerad, pedagogisk..

       

  ...visst har jag snälla kollegor?! På tal om snälla...har en sambo som oxå kan visa den sidan ibland...i tisdags när jag kom hem så fanns de rosa post-it lappar med PUSS på måååånga ställen i huset...

          

...de ni, de är romantica på hög nivå på landet   

Av nannasblogg - 2 oktober 2010 20:34

...burspråket börjar ta form...

...o sen hela baksidan..panelat o målat klart idag!     

Ovido - Quiz & Flashcards