Alla inlägg under maj 2010

Av nannasblogg - 9 maj 2010 19:38

Jag o farsan tog en sightseeing i city idag, de var hans sista dag i storstan så något mer än våran tomt måste han ju hinna se när han äntligen tagit sig ända hit o eftersom de tog sin tid så vem vet hur länge de dröjer tills han kommer nästa gång    Vi tog en promenad från Slussen, genom Gamla stan, en titt inne i storkyrkan, slottet o vidare via Kungsträdgården...så vackert de är i Kungsan nu när körsbärsträden blommar.... 

  

Vi fick en del gjort i veckan, trots de kalla vädret....på tal om vädret, när var maj månad såhär kall senast?!

      

I tisdags isolerades nya delen av huset med lösull. Ovanför isoleringen ska vi lägga golv o ordna en liten övernattningssvit vid fönstret som ni ser på bilden...

   

Vi har satt upp ett nytt tält o målat en dag, en ny omgång brädor ska nämligen målas...inte i närheten lika mycke som jag målade i höstas men ändå ett par dagars jobb så de va bra att jag fick hjälp me o komma igång....

  

....o dom här två gigantiska högarna med altanvirke har vi flyttat på, snacka om träningspass....o sen har vi isolerat lite. Vi tackar o bockar för all hjälp, farsan...du är välkommen igen    

Igår va de då dags för möhippa nummer två för de här året...den blivande bruden fick en mycket vacker tiara med rosa fluff o en banderoll med texten Möhippa....

  

...efter en Cosmopolitan bar de av till en studio, www.studiosthlm.com, där Carina fick vara modell för en dag, vi valde ut olika outfits som bl a oscarsgala, Marilyn Monroe o hippiebrud...alla kläder va i onesize   o jösses va duktig du va Carina!! De ska bli så kul o se alla bilder!! Efter fotograferingen gick vi till en cocktailbar, "Och Himlen Därtill", på söder....baren ligger högst upp i skatteskrapan o då kan ni tänka er vilken utsikt de är! Där blev de traditionella möhippa frågor o sen gick vi vidare till en spansk restaurang "La Cucaraga" där vi åt en tapas buffé som var super god! 

   

Bröllopet blir den 29 maj så de är dags o börja leta klänning igen...den här gången är de nog enklare o hitta nått eftersom utbudet är större inför sommaren...

   

Av nannasblogg - 3 maj 2010 21:37

....en långväga gäst dök upp idag hos oss   nämligen farsan som inte vart många mil söder om Haparanda dom senaste 30 åren, första gången han hälsar på här i Sthlm o jag har ändå bott här i 9 år till sommaren så de va väl på tiden, nu råkar han ju komma mitt i husbygget så de blir ingen semester, nä då...en lång "att fixa" lista har jag minsann gjort färdigt. Jag tog några dagar ledigt i veckan för o styra upp de hela så nu ska de bli lite gjort här!

Av nannasblogg - 1 maj 2010 23:36

Jag fick nästan hjärtattack idag...tog en kort joggingrunda på kvällen...där lunkade jag på med musik på högsta volym helt i egna tankar när jag plötsligt kände något som hoppad mot vaden...trodde att nu har jag blivit attackerad  av en grävling (hört att dom kan anfalla o bita sig fast tills de knakar) vågade inte ens titta bak tänkte bara att nu gäller de o springa fort, precis när jag är påväg o ska ta världsrekord på 100 meter ser jag att de är ju en hund, inte så liten heller....som glatt hoppar upp o ner o vill hälsa på mig...o inte vilken hund som helst utan min favorit ras, nämligen en Beardercollie som ni ser på bilden...lite lustigt att de råkade just va den rasen....den ville bara hälsa o va hur snäll som helst o sååå fin!! Men gu så rädd jag blev först, kanske borde sänka musiken o lyssna på naturen istället så jag hör vad som händer nästa gång...

Se hela bilden

Ovido - Quiz & Flashcards