Direktlänk till inlägg 1 maj 2010

Nästan världsrekord...

Av nannasblogg - 1 maj 2010 23:36

Jag fick nästan hjärtattack idag...tog en kort joggingrunda på kvällen...där lunkade jag på med musik på högsta volym helt i egna tankar när jag plötsligt kände något som hoppad mot vaden...trodde att nu har jag blivit attackerad  av en grävling (hört att dom kan anfalla o bita sig fast tills de knakar) vågade inte ens titta bak tänkte bara att nu gäller de o springa fort, precis när jag är påväg o ska ta världsrekord på 100 meter ser jag att de är ju en hund, inte så liten heller....som glatt hoppar upp o ner o vill hälsa på mig...o inte vilken hund som helst utan min favorit ras, nämligen en Beardercollie som ni ser på bilden...lite lustigt att de råkade just va den rasen....den ville bara hälsa o va hur snäll som helst o sååå fin!! Men gu så rädd jag blev först, kanske borde sänka musiken o lyssna på naturen istället så jag hör vad som händer nästa gång...

Se hela bilden

 
 
malla

malla

2 maj 2010 02:43

men det där är väl i alla fall ingen boarder collie??

http://mallalitos.bloggagratis.se

 
malla

malla

2 maj 2010 02:45

alltså finns det nåt oxå som stavas bearder collie??? herregud...nu hänger jag inte med...hur uttalas det??

http://mallalitos.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Erika

2 maj 2010 07:46

Ja det är nog en bearder-variant. Det var typ en boarder som försökte attackera mig förra året... huuu... ganska precis ett år sen...

 
Ingen bild

Nanna

2 maj 2010 08:06

En bordercollie är vanligtvis svart o vit o ser helt annorlunda ut...rätt stavning på den här rasen är Bearded Collie...vill ha en sån! Tyvärr är C allergisk så de går inte, får bli en allergivänlig hund istället som Buddymum har :)

 
malla

malla

2 maj 2010 10:06

jaa köp en Buddy! :o) myys!

http://mallalitos.bloggagratis.se

 
Ingen bild

carina

2 maj 2010 17:06

jag skulle ha dött om en galen hund kommer och hoppar på mig sedan skulle jag bli väldigt förbannad på ägaren som tillåter sånt! Borde vara skott pengar på sånt.

Men en buddy är ju aldrig fel...det får du skaffa dig :-)

 
Ingen bild

Nanna

2 maj 2010 17:35

Ja de roliga va att först så såg ja ingen ägare, försökte säga till den att "gå till husse" för den skulle ju följa me mig...sen öppnades dörren från ett hus o en karl började ropa på den...ja reagerade inte alls så att ja blev arg faktiskt, kanske för att ja gillar hundar o just att de va min favorit ras, hade de vart en schäfer då hade ja säkert blivit förbannad :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards