Alla inlägg under februari 2014

Av nannasblogg - 5 februari 2014 17:41


  ....å samtidigt få leka "tittut" :) 


Av nannasblogg - 5 februari 2014 14:31

....skaffade lånekort till Ella när hon var några månader, sen dess har jag inte kommit dit men idag blev de av. Lovade henne Pippi böcker å vilken tur att de fanns några, fast de var en bok med typ "serietidning" sidor men den funkar säkert, bara de är Pippi. Måntro när denna Pippi hysteri ska lugna ner sig?! Idag sa hon för första gången att hon ville ha Pippi strumpor, har inte vågat köpa några Pippikläder för då är de väl bara dom som hon tar på sig.

Av nannasblogg - 4 februari 2014 17:57


  .....å så var sängen såld, lite vemodigt ändå :( men, men har ju ingen användning för den längre för de var dags å byta till spjälsäng, har vart så nöjd med den sängen! Köparna gjorde nog ett riktigt kap, skickade med en massa annat oxå som bl a sängmobil, täcken, kuddar, kläder mm. 

Av nannasblogg - 4 februari 2014 14:32

....när t o m en diskhandduk kan roa en längre stund. I den här åldern behövs verkligen inga leksaker. Nu börjar han få riktig fart med gåstolen å så en till milstolpe. Det ser nämligen ut som att vi kan lägga nattmålen åt sidan för det har nu gått fyra nätter utan mat!

Av nannasblogg - 2 februari 2014 21:13

...sådärja, nu har jag gjort fyra veckor med den här mirakel dieten å vid invägning idag visade de sig att jag väger exakt samma som förra söndagen d v s inte ett gram upp eller ner :( verkligen trist eftersom jag lyckats med fastedagarna precis som vanligt. Inte deppa nu utan bara ta nya tag i å med ny vecka. Med träningen har de fortfarande inte hänt nått. De är bara så galet svårt å komma igång, inte ens med magträningen lyckas jag. Vet att de bara är å börja för då kommer man som över en tröskel men de tar så emot, hittar alltid på en massa annat å göra. Lite motion fick jag ändå idag i å med Ellas Funky kids start, lär väl ha träningsvärk imorn av all ap å elefantgång :)

Av nannasblogg - 1 februari 2014 14:16

 

....å nu är de riktig vinter t o m snöslungan fick jobba idag för första gången men som sagt de är ju inget mot förra året då den gick varm redan i okt/nov. Perfekt snö för å göra snögubbar, våran blir nog nominerad till årets fulaste :) Snöhästen (lilla gubben) blev såklart en favorit så där parkerade hon sin rumpa vår bestämda tjej som inte är så förtjust i snön. Frågade henne, "ska vi åka pulka?" "Nääää" fick jag till svar, likaså när jag frågade om å åka skidor...de blev oxå ett väldigt bestämt nej.

Nu har vi vispat ihop en banankaka igen, den blev så god förra gången så den försvann fort...här har ni receptet:
http://www.kokaihop.se/recept/banankaka. Ja, så var de dags för melodifestivalen igen ikväll, känns som att de inte var så länge sen förra omgången var.....säger bara huvaligen vad tiden rusar iväg numera. För min del blir de inget mellomys med snacks å vin utan Alvedo soppa för jag har nämligen lyckats skjuta fram fastedagen till en lördag, fy så trist! 

Ovido - Quiz & Flashcards