Alla inlägg under juni 2013

Av nannasblogg - 24 juni 2013 11:29

...på sommarcafeet...

Av nannasblogg - 24 juni 2013 05:58

...nu ÄR de helt säkert en månad kvar!

Av nannasblogg - 23 juni 2013 17:37

...Carina tog bilen å cruisade ut till oss idag. Vi var utomhus i solen hela eftermiddan, slängde ihop en sallad å sen chokladmousse i efterrätt. Provade den nya från Ekströms som dom gjort reklam på tv, enkelt, vispa 3 min å klart! Lite grädde å jordgubbar till, faktiskt riktigt god, finns en panacotta variant oxå.

De har sen badats bubbelpool å sen en massa såpbubblor. Fina presenter fick vi oxå! Lillebror sina första nya kläder bl a en supersöt Puma dress. Spännande blomma, ser ni vad de är? Jo, Aloe Vera som man kan använda vid solsveda osv, häftigt...om någon kan hitta på kreativa presenter så är de du Carina, själv är jag totalt kass på sånt.

Av nannasblogg - 23 juni 2013 06:40

Marängtårta
2 paket maränbottnar från Willys (gjorde 3 lager)
2 paket citronfromage
Vispgrädde ca 7 dl
En massa jordgubbar
Vit choklad
Blandade fromage med grädde å bredde ut rejält på bottnarna, jordgubbar på, sen överst grädde å jordgubbar å riven vitchoklad.
Egentligen ska de vara lemoncurd istället för citronfromage men eftersom de fanns med äggallergiker så gick de inte, finns tydligen färdig lemoncurd å köpa, låter ännu godare.

Grekisk sallad
En påse färdig blandsallad
2 gurkor, ca 6 tomater
En stor burk kalamata oliver
Två förpackningar fetaost
En röd lök
Två förpackningar dressing till grekisk sallad
Som ni ser, inga speciella ingredienser alls.

Syrran, här har du recept, skrev ner marängtårtan först för du behöver äta mer tårta än sallad :)

Av nannasblogg - 21 juni 2013 22:09

....liiiite imponerad av min egenkomponerade marängtårta.

....femkampsgrenar som kast med stödstrumpor, bowling med petflaskor å kasta boll i stege.

....nu blir de grekisk tema, grillspett med grekisk sallad! Snapsar som hänger på lagom avstånd :)

Av nannasblogg - 20 juni 2013 17:21

 

....steg upp tidigt för att åka å handla innan kaoset, hade tänkt fixa de igår men de blev inte av. Allt gick ändå smidigt, en hel del blir de ju när de ska handlas för 6 vuxna å 4 barn sill lunch å middag. Vi valde å vara hemma i år på midsommar, känner att de är lättast för mig å hålla mig på hemmaplan sen så kan jag gå å sova när jag vill, lätt å skylla på att Ella är trött :) visst medför de såklart en hel del fix med mat osv men jag tänkte att jag gör en sista ansträngning, sen blir de inga fler bjudningar på ett bra tag. Till på köpet så har jag känt mig extra tung idag, alldeles som att de plötsligt lades på ett kilo, de har riktigt stramat å lillebror har stökat neråt ordentligt...hu, hu. Efter att ha stått i köket ett tag så tänkte jag att de kanske blir bättre om jag lägger mig i varma poolen...så fick de bli, där låg Ella å jag i över en timme så nu är vi båda helt slut. 


Igår var vi bjudna till dagis på midsommarfika å de bjöds på jordgubbstårta. Ella sprang in på gården å satte sig i sandlådan å sen fick jag typ leta efter henne för att ha koll men nog känns de liiiite läskigt å lämna henne där i höst, alla ungar som springer hit å dit...hon är ju så liten fortfarande :( vänjer man sig någonsin?!

Ovido - Quiz & Flashcards