Alla inlägg under september 2012

Av nannasblogg - 11 september 2012 16:38

....min storstädning som skulle ta en vecka. När jag väl kommer igång då går de oftast undan, nåja jag kanske inte var så jätteambitiös å tog nu varje hörn men lite damm får man stå ut med...bäbis har fått ha de lite tråkigt ett par dagar, men har inte klagat så värst mycke, bara hon får lyssna på sina cd skivor :) full fart med andra ord, verkligen full av energi, trots lite snor i näsan...å minst två nya tänder har kikat fram! Själv har jag klarat mig bra från förkylning, eller jag brukar inte känna efter så noga utan försöker ignorera de :)

Av nannasblogg - 9 september 2012 11:10

....vinkat av syster å nu ska de bli en ordentlig storstädning här! Fönstren måste ju rengöras nångång så de är väl på tiden å göra de oxå innan snön kommer, tar nog ett rum i taget så blir jag klar nångång i slutet av veckan :)
Ella har fått en rejäl hög med kläder av kusin Sofia så nu ska vi prova allt å sen rensa ur hennes garderob från sommarkläder etc. Vi är verkligen bortskämda med kläder till henne, fått massor! Bl a två vinteroveraller, några klänningar, flera par byxor å en jättesöt tomtemor klänning till jul.

Nästa veckas planer så långt, för de första köra bilen till ombesiktning för nu ska de vara färdiglagat för den här gången, hoppas jag. På torsdag har vi BVC å 10 månaders kontroll, får se om vi får en ok stämpel...är inte så brydd om vad BVC tycker om jag ska vara helt ärlig, mest nyfiken på hur lång hon har blivit för de var länge sen de mättes å hon ser ut som att hon dragit iväg på längden. Sen ev. till helgen träffa frugan från "De blåa huset" som äntligen gått ut på bloggen att de kikar ut en liten hip hoppare i mars nästa år :) så spännande! Har ju en massa gravid tidningar å böcker som jag hade tänkt tvinga på henne. Ha en fortsatt trevlig söndag! Här skiner solen, varmt i solen men höstkyla i luften.

Av nannasblogg - 8 september 2012 23:34

...ute på rajtantajtan med syster yster :)

Av nannasblogg - 8 september 2012 07:43

....idag! puss å kram till stora tjejen! En lite snorig å snörvlig tjej men full fart ändå.

Av nannasblogg - 6 september 2012 21:06

....hos Spa by us...när vi kom in så fick vi en lapp med ett nummer å de visade sig att bland dom 30 första som kom in skulle de ske en utlottning av produkter...jag å fru Malmborg hade nr 14 å 15...spännande eftersom de var 7 produkter som lottades ut så oddsen var ju lite större än på Triss.... iallafall så började dom ropa upp nummer å de blev typ 26 å 1 å sen vann plötsligt fru malmborg med sitt nr 15 å vi blev så glada! Sen ropades de upp nummer som 12 å 16, tänkte att nu är de kört för min del...men hör å häpna, sista produkten, en antiage kräm, som passar mig perfekt, så säger hon 14!!! Gissa om jag blev förvånad! "men de är ju jag säger jag då :)....bild nr 3 visar krämen jag vann, ett nytt märke som dom börjat sälja. En riktigt trevlig kväll!

Av nannasblogg - 6 september 2012 14:30

....för en sväng till storstan utan bäbis...fru malmborg har bjudit med mig till spa mingel i fina stadsdelen Östermalm, fötterna värker redan av ovanan att ha höga klackar igen :) men de här ska nog gå bra...första gången iväg ensam, känns som att de är dags å börja tänja på navelsträngen men nog är de svårt å lämna, huva...

Av nannasblogg - 6 september 2012 10:55

...tycker de är så hemskt de som hänt i Oslo, Sigrid som nu hittats mördad....http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15396709.ab....följt skriverierna i aftonbladet å läste nu senast att hennes farmor å farfar förlorade ett barnbarn i utöya för ca ett år sen å nu ännu ett...alltså så många som de bor i hela Norge, hur kan en å samma familj drabbas så hårt, två mord....helt ofattbart, är de slumpen att sånt här händer eller är de meningen? Självklart ska ingen behöva gå igenom nått sånt tragiskt, men man kan inte låta bli å tycka att allt elände som nu händer (om de nu måste hända) borde fördelas jämnare bland alla som lever, eller de kanske är så att en olycka kommer sällan ensam? 



Av nannasblogg - 5 september 2012 08:04

...ni kanske undrar vad som händer med altanen, såhär ser de ut på baksidan...inte så lätt å fota å få me hela men ni får se vad som är kvar å de är några brädor som ni ser på bild nr 2...därefter är de en hel del annat småfix som räcke runt poolen etc...eldragning å regn har fördröjt bygget så de tar nog långt in på hösten innan de är färdigt. Bubbelbaljan har kommit men felleverans, tyvärr...vi beställde en ljusgrå å de kom en brun som ni ser, den ska bytas inom en månad tills dess får vi ha den här, den ska stå längst in i ett hörn på altanen.

Ovido - Quiz & Flashcards