Alla inlägg under september 2012

Av nannasblogg - 17 september 2012 06:45

....måndag å ny vecka. Vad händer här? Tja, de vanliga....en promenad idag på hemmaplan, nån sväng till Öppna förskolan, koll av ögon hos en Ortopist å eventuellt så åker jag själv in till stan igen på torsdag. I helgen var vi ju till Bromma å resan dit gick så bra så jag fick mersmak, nu till helgen åker vi till Örby å hälsar på Maria som köpt hus.

Av nannasblogg - 16 september 2012 14:36

...gällande altanbygget...trappan klar på framsidan, givetvis med barnvagnsramp. De är allt som ska göras nu innan vintern, nästa sommar blir de räcket fram.
På baksidan är planket runt poolen färdigt å en hel del belysning, som sagt, så mycke mer kommer de inte å hända innan vintern.

Av nannasblogg - 15 september 2012 13:18

....gamla minnen när man är i sina "gamla" kvarter, allt är sig likt...

Av nannasblogg - 14 september 2012 09:40

....inväntar stormen som ser ut å vara påväg...kanske inte så dramatiskt men regn å blåst iallafall, annars så är de bara en lugn fredag, inga speciella planer. Imorn ska vi åka på en längre resa med SL, så långt som till "Blåa huset" på andra sidan stan. Äh, vi drar en fredagsfräckis: 


Sune satt i baren och deppade över sitt fjärde glas öl. Kompisen dunkade honom i ryggen och frågade: 

- Varför denna sura min? 

- Problem där hemma, suckade Sune. Vi hade ett fruktansvärt gräl och tillsist skrek Kerstin att hon inte tänkte säga ett ord till mig på en månad och sen gick hon ut ur rummet och slängde igen dörren. 

- Ja, de var ju tråkigt, men en månad går fort. 

- Ja vet! Idag är sista dagen och inte undra på att man deppar! 

 

  Trevlig helg! 

 

 

Av nannasblogg - 13 september 2012 19:42

....ja, de fick vi från BVC idag! 10 månaders kontroll går till som så att först väga å mäta hos BVC sköterskan, dagens vikt fortfarande sånär som på grammen 12 kg å längd 77,7 cm så hon har verkligen dragit iväg på längden, hela 5 cm sen förra mätningen! Vore nog konstigt om hon inte blev en lång tjej med tanke på oss. Sen in till barnläkaren för koll/lyssna höfter, mage, hjärta...saker som man bör kunna: slå ihop två klossar (varför man nu ska kunna de), pincettgrepp, klappa, vinka, förstå enkla ord, kunna ställa sig upp mot möbler...ok, på typ allt men tveksamt de här med att ställa sig upp mot möbler...ja, hon gör väl de om man sätter sig med henne framför te x en fotölj, då kan hon dra sig upp, trodde inte de "räknades" :) men de gjorde de tydligen...inte för att de händer nått om hon inte kunde de nu. Sedan fortsatte dagen med öppna förskolan å sång å långpromenad i solen å lek med kompisarna, Elias, Tilde å Alice. Så nu är jag ganska mör efter en lång dag men gu så jag trivs med å vara mammaledig!

Av nannasblogg - 12 september 2012 11:16

...ser att jag har i snitt 180 besökare här på bloggen, typ nästan samma siffra varje månad, månntro vilka de är? Känner knappt så många, definitivt inte så många som vet att jag bloggar, förstår att alla som känner mig kan tycka de är kul å läsa men eftersom jag inte känner så många :) så betyder de att de är folk som läser här utan att veta vem jag är...de gör såklart inget men själv orkar jag inte läsa vanliga "Svensson" bloggar, skrivna av såna jag inte känner...följer bara några kändisar men deras liv är ju betydligt mer spännande än mitt :)

Av nannasblogg - 11 september 2012 21:04

...som fanns i min goodiebag från SPA kvällen, dessutom en massa andra krämer, alltid gillat BABOR märket, köpte en riktigt lyxig dyr kräm från de märket precis innan min mammaledighet, den räckte länge...nu blir de billiga varianter från Brisak :) fast jag har ju den som jag vann nu å den är väldigt dryg å verkar räcka länge.

På tal om å vinna....köper varken lotter eller spelar på spel nå mycke men har iallafall två lottorader inne regelbundet (nu låter jag som en pensionär) de är på autogiro å sköter sig själv för annars glömmer jag de...lite roligt är de för typ 3 veckor i rad så har jag små insättningar på kontot från svenska spel....80 kr vid två tillfällen å nu idag 222 kr :) vem vet, en vacker dag några extra nollor, men då får ni inte veta de.

Ovido - Quiz & Flashcards