Direktlänk till inlägg 14 november 2014

Två veckor......

Av nannasblogg - 14 november 2014 18:11

....har gått sen dagisstart. Båda sitter å tittar på Dora Utforskaren nu å jag får andas lite, dom är båda i en väldigt intensiva nu.....med Ella ska man leka hela tiden, hon pratar å pratar å tjatar. Emil klättrar, retar Ella, sätter på spisplattor, river ut allt ur skåp, skriker, hänger vid benen etc.

Men allt har gått över förväntan med dagis!!! Känns tryggt å lämna båda när jag vet att de fungerar så bra å att dom trivs. Ellas inskolning gick på en dag å Emils tog 3-4 dagar sen kunde vi lämna som vanligt. Ella har en del att lära när de gäller å fungera i grupp :) Inte konstigt när hon vart hemma så länge med en mamma som curlat å gett service dygnet runt. Emil är fortfarande lite ledsen vid lämning men de går över fort :( Vid hämtning får jag jättepussar med hela munnen, plutten! Skönt att dom har så korta dagar nu i början, en 4-dagars vecka med max 5 h/per dag.

En vecka sen jobbstart för mig, jisses...lite trött i huvet, vilken tur att jag tog halvtid i början. Inte så att jag måste slita ut mig direkt nu i början, mer att de är kaos i huvet för att jag nu plötsligt ska släppa fokus från barnen å koncentrera mig på jobb. Å att vara så många timmar ifrån dom per dag, hur fixar man heltidsjobb? Då ser man ju knappt barnen alls på hela dan. Känns så konstigt, gissa vem som kör med gasen i botten till dagis efter jobbet?! Men, men de lugnar väl ner sig i min hjärna efter några veckor.

Å sen sist grattis till Emil på namnsdagen idag. Namnet betyder "vänlig" å de passar min Emil bra för han är ju en sån snäll å vänlig kille :)

 
 
Ingen bild

Anne

14 november 2014 21:25

Grattis till Emil på namnsdagen :-) skönt att barnen trivs så bra på dagis :-)

nannasblogg

15 november 2014 06:46

Tack :) ja, är verkligen nöjd med dagis, så bra att vi bytte.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards