Direktlänk till inlägg 13 oktober 2014

Ny frisyr, snö å glada barn...

Av nannasblogg - 13 oktober 2014 11:46

....som vanligt blev de ett besök till frissan här. Hittade en modell på nätet: http://fragafrisoren.se/?m=20131 (den ni ser till vänster) tog med till frissan å såhär blev resultatet! Börjar vänja mig å jo nu är jag nöjd, ville ha en ljus variant så de blev å fräscha upp färgen oxå. Kräver lite mer fix på morgonen, går inte längre bara ta snodden å sätta en tråkig svans . Men då ska jag ju börja jobba snart så då både vill å måste jag börja fixa håret.

Annars så är vi kvar uppe i norr ett par dagar till. Vi har vart ute å lekt på olika lekplatser (finns betydligt fler här än på hemmaplan), barnen träffat mostrarna, kusinerna å mommo å moffa förstås, ätit god mat som vanligt här å alldeles för mycke glass å godis, vart ännu en gång till leklandet, badhuset, cyklat (Ella har riktigt bra fart nu på cykeln med stödhjul) å inte minst badat bastu. Visste inte att jag hade en sån "bastu-tjej" måste vara de finska blodet :) de kastades nämligen rikligt med vatten å efter duschen så skulle hon tillbaka in i bastun om å om igen! Nu blir de å basta mer även hemma. 

Snöat har de gjort å de är riktigt ruggigt kallt! Men båda barnen har vart friska, väldigt glada å på bra humör hela tiden, i somras när vi var upp då var ju Emil både sjuk å så himla blyg men inte nu inte, skönt de! Själv har jag däremot vart å är konstant så himla TRÖTT, så att ögonen torkar igen, speciellt på eftermiddan å kl 20 är jag helt slut, hade gärna gått ut å dansat i helgen men de kändes helt omöjligt....efter ett glas rosé så var jag färdig för sängen.....känner mig allmänt seg hela tiden, skrämmande att man ska klara av å börja jobba snart. Vitaminer äter jag ordentligt t o m en extra stark D-vitamin tablett varje dag.....men ska även börja äta nått annat uppiggande, typ ginseng eller nått. Ja, de hör väl till å vara trött när man är mitt i småbarnslivet, trötthet gör ju inget egentligen bara man håller sig frisk.

 
 
Ingen bild

Nanna

13 oktober 2014 17:52

Snacka om att vara mossig å trött, kan inte ens skilja på höger å vänster :) menar förstås hårmodellen till höger å inte vänster för de är ju jag :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards