Direktlänk till inlägg 19 september 2014

Mina små matglada...

Av nannasblogg - 19 september 2014 18:45

....måste säga att jag har verkligen fått två barn med stor aptit! Hoppas de håller i sig länge. Emil, han äter i princip ALLT fortfarande, den så vanliga "1 års matvägran perioden" har inte infunnit sig än iallafall. Har dock svårt att få till nått bordsskick, han äter med hela handen, inget småplock :) skeden har jag försökt visa men han blir bara arg å tar en ännu större näve. Nåja, de ordnar sig säkert, minns att Ella åt med handen ibland en bra bit över 1,5 års ålder. Å som ni ser så får man nästan alltid efterrätt i den här restaurangen hemma hos oss, inte illa va?!

På tal om mat å äta, dagens middag bestod av färdigmarinerade kycklinglår a la veckans extrapris på Mathem, så galet goda så jag kan få abstinens. Mathem är för övrigt helt suveränt, inget mer svettande med tunga matkassar å rastlösa barn.

Som ni läser...jobb.. vart på möte idag å nu är de klart att 6 nov är de dags! Fick ett bra schema på halvtid nu först några månader, lite mjukstart sådär, är tacksam å ha ett jobb där de finns möjlighet å få mjukstarta för efter 3 ÅRS frånvaro är man inte bara lite mossig i hjärnan. Tänk att de gått tre år...egentligen kort tid men så mycke som hänt. 

Trevlig helg!

 
 
Ingen bild

mamma

19 september 2014 19:01

hej nyt toimii onnistui kaikki.

nannasblogg

19 september 2014 19:22

Wow, nu kan du surfa hela natten med nya datorn :)

 
Ingen bild

malla

20 september 2014 17:38

Haha äter verkligen med hela handen, David har nog kladdfobi som morfar för han har gillat sked o gaffel från första stund! Riktigt duktig nu måste jag säga!

Jobba blir nog kul, perfekt m halvtid för dig säkert som vart ifrån det så länge!!

Å håller med - Mathem är såå suveränt!!

nannasblogg

20 september 2014 20:57

Ja! De roliga är att Ella åt exakt likadant, ingen kladdfobi här inte :)

 
Ingen bild

pia

21 september 2014 12:26

suck! tänk om man kunde säga det samma "matglada barn"
..och en sak till, dom har aldrig ätit med hela handen sådär, petat och ätit med bestick i tidig ålder (om jag minns rätt) Men det måste bero på aptiten, det går för sakta med bestick, hihi

nannasblogg

21 september 2014 16:54

Har dom? Men de är ju lustigt att både Ella å Emil äter med hela handen, likadant. Emil äter Ellas rester oxå så han blir en "mie syön senki" som jag sa när jag var liten å åt upp din å Annes rester :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards