Direktlänk till inlägg 2 mars 2014

En storlek mindre...

Av nannasblogg - 2 mars 2014 10:03

....- 5 kg efter 8 veckor för visst sägs de att 5 kg är en storlek? De känns som de iallafall... ja, nu ser de tyvärr ut som att jag står still igen...har inte hänt nått på ett tag. Är iallafall i mål med första delmålet så dags med nästa 5 kg med start imorn. Vill inte att de ska ta ytterligare 8 veckor så jag får helt enkelt lägga på en högre växel d v s komma igång med den där träningen som jag bara velar med fram å tillbaka. Frågan är bara NÄR ska jag springa? Upptäckte att de är inte så lätt å komma iväg, om jag inte springer med vagnen förstås men de får bli så om jag inte hittar en annan lösning. Har sett en annan tjej här ute som springer med en syskonvagn så visst går de, finns inga ursäkter :) Måste även erkänna att de har gått sisådär med fastedagarna senaste veckan, har kört en annan variant d v s varje-dag-lägre-kalorier men de verkar inte ge lika bra resultat. Sen börjar både Misosoppan å lågkalorinudlarna växa i mun så jag måste hitta nya bra alternativ, tips någon?

 
 
Ingen bild

pia

2 mars 2014 20:29

..inte kan du väl springa med syskonvagnen, skrattar ihjäl mig!! be nu mannen sätta ner hammaren en halvtimme varje dag, så är det löst....
Perrelli proteinet var riktigt gott!!!

nannasblogg

3 mars 2014 06:04

Kan å kan :) jo ja vet, inga problem, han gör de mer än gärna bara jag springer. De är bara jag som blir slö när jag inte får komma iväg på morgonen å då blir de inte av på dan. Såg att hon hade måltidsersättningar oxå, kanske skulle testa de, kanske behöver träna mer om jag ska äta protein.

 
Ingen bild

Malin mammagruppen

2 mars 2014 21:22

Skönt att du börjar se resultat. Kan inte påstå att jag tränar, har knappt gått ngn promenad varken under graviditeten el nu efteråt. Har inte haft samma ork. Har du provat kvarg? Peter har tappat nästan 10 kg sedan 2 mån o då tränar han på gym o har försökt gått ut o gått o joggat i veckan. Han har börjat äta kvarg till frukost med hallon men annars äter han som vanligt. Försöker undvika småtätandet. Lycka till

nannasblogg

3 mars 2014 08:11

Tack för tipset! Har som glömt bort kvarg, syrran tipsade om de i höstas men har som glömt bort de, såg att de va kalorisnålt oxå! Har annars kört ägg till frukost men ägg innehåller tyvärr ganska mycke kalorier. Samma här, ingen träning sen jag blev gravid med Ella, jo förresten började jogga där två månader innan jag blev gravid igen men de va ju inte så mycke, huvaligen, bävar redan för träningsvärken. Är så fuskigt med killar, dom brukar gå ner så fort :)

Om du börjar känna dig piggare så kanske vi kan ta en fika/lunch på onsdag efter lämning på dagis? Eller så tisdag tänkte jag gå på ÖF i gustavsberg.

 
Ingen bild

Mari

4 mars 2014 11:36

Men visst kan man väl springa med Syskonvagn! Varför lägger jag annars ut då mycket pengar...? Om mannen måsten lägga ner hammaren blir det inget av, så det planerar jag inte med!

nannasblogg

4 mars 2014 13:11

Jodå, allt går med vilja :) lite skumpigt kanske.

 
Ingen bild

pia

4 mars 2014 21:45

allvarligt, hur många kalorier i ägg?? fasiken, får man inte ens äta det....Hihi, jasså så du menar att mannen lägger ner hammaren mer än gärna.....

nannasblogg

5 mars 2014 06:46

Jo, de är ju själva gulan som drar upp kalorierna, 85 per ägg, å på en fastedag med 500 så är de ganska mycke. Men du, köp kvarg å smaksätt med funlight saft, de gör ju alla träningsfreak! Kvargen har bara drygt 50 per 100g.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards