Direktlänk till inlägg 24 januari 2014

Hur tänkte jag?

Av nannasblogg - 24 januari 2014 12:18

...när jag gick in här, nämligen ett stort lekland. Lämnade nog hjärnan hemma idag. De fungerar inte alls å vara här så HUR får jag henne härifrån? De kommer garanterat å höras över hela leklandet när jag går ut. 

P.S jodå värsta trotsutbrottet, phu..inte så lätt med 10 kg på ena armen, en väska å en som sätter sig ner å tokprotesterar, vad gör man. Tur att Emil är på solskenshumör idag. Oj, oj undras om de är dags för trotsperiod extra large nu framöver?! De har ju ändå vart rätt lugnt än så länge. Men hem kom vi tillslut iallafall. Aldrig mer säger jag bara. 


 
 
Ingen bild

malin

25 januari 2014 01:08

Vilket lekland var det, Andys ? Har inte besökt ngt än med Tilde. Var det för stökigt för att våga Ella leka själv el varför gick ni? Eller måste man själv åka med sitt barn i rutchkanorna när de är så små? Jag kan tänka mig att det var lite mer livat än leklandet ni besöker i Norrland :) ja trotsiga kan de vara minnsann..trotsen har jag kännt av länge..fullt fart o mkt uppmärksamhet såklart. Alla barn går igenom det förr el senare. Tilde ska testa sina gränser hela tiden men det är roliga stunder också.Just nu kan man känna sig helt slut vissa dagar. Kram

nannasblogg

25 januari 2014 05:51

Ja, precis Andys. Hon ville så mycket men var för liten även för 0-3 års delen, kom inte ens upp från bollhavet själv så gissa om hon blev frustrerad. Sen rutschkanorna gick hon å ställde sig framför å ville åka såklart men de var för högt. Funkade ju inte med Emil. Nåja, en erfarenhet rikare :) visst de fanns några saker hon kunde göra men inte värt å åka dit för de. Trodde den mindre delen skulle passa henne. Får se om de bara var en tillfällighet att hon var på de humöret för annars är de som sagt inte så mycke trotsutbrott, inte alls så att jag är helt slut men de kanske kommer närmare 3 årsåldern. Hörs på mobilen om vi kan få till en dejt nästa vecka!

 
Ingen bild

Mari

25 januari 2014 09:32

Andys funkar inte alls för Emilia, dvs jag är för gamal för att leka med där och själv klarar hon inte. Dumt, för jag älskar ju sickla...ska testa det nya i nacka strand!

nannasblogg

25 januari 2014 14:57

Ja, hon försökte iallafall, sen konstigt att kanterna är så höga från ett bollhav menat för 0-3 år. Nä, dåligt ställe säger jag :) Nacka strand är nog liknande, de får bli om några år.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards